تبیان، دستیار زندگی

کرامت در حق یگدیگر از درس های بزرگ امام رضا(ع)

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم با تاکید بر درس های بزرگی که می توان در ایام مغتنم دهه کرامت از امام رضا(ع) آموخت گفت: کرامت و بزرگواری در حق یگدیگر از درس های بزرگ امام رضا(ع) است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر تکیه ای

حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر تکیه ای شب گذشته(30تیر) در مراسم 10 شب 10محفل که به مناسبت ایام دهه کرامت در مسجد حضرت ولی عصر(عج) برگزار شد ضمن تبریگ ایام میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) این دهه را فرصتی مغتنم برای درس آموزی از سیره ائمه اطهار(ع) دانست.
وی کرم و بزرگواری امام رضا در حق دیگران را مد نظر قرار داد و افزود: کرامت و بزرگواری در حق یگدیگر از درس های بزرگ امام رضا(ع) است.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم در ادامه با اشاره  به هدف از ایجاد دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در نقاط مختلف کشورگفت: در دوره جدید و انتصاب تولبت جدید و با توجه به ماموریت جدیدی که مقام معظم رهبری به ابشان دادندموضوع توسعه خدمت مد نظر قرار گرفت.
وی ادامه داد: ایجاد این دفاتر با دو هدف  نهضت فرهنگی و ترویج فرهنگ رضوی و نهضت خدمت رسانی به فقرا و مستضعفین بود چرا که اهل بیت(ع) هر روز و هر شب به مسلمانان توجه داشتند و با دست خودشان به نیازمندان کمک می‌کردند.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم با اشاره به طرح خادمیاران رضوی گفت: کسانی که تمایل دارند خادمیار امام رضا(ع) باشند و در حد توانایی خود به محرومین کمک کنند می توانند در این طرح شرکت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین  تکیه ای  در ادامه تصریح کرد: در دهه کرامت اعزام زائر اولی‌ها را از استان قم به شهر مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع) در قالب یک کاروان 500 نفره داریم.
وی  با بیان اینکه سال گذشته سه هزار نفر زائر اولی از استان به مشهد اعزام کردیم. ادامه داد:  شناسایی این افراد توسط مساجد در 60 نقطه استان قم صورت گرفت و از ابتدای سال جاری تاکنون هم 700 نفر به مشهد اعزام شده تا پایان سال جاری اعزام سه هزار و 200 زائر از قم به مشهد پیش بینی شده است.
وی افزود: درایام دهه کرامت سه هزار مبلغ از شهر قم به 31 استان اعزام می‌شوند تا ترویج فرهنگ رضوی را در مناطق مختلف کشور در این دهه داشته باشند. همچنین در دهه کرامت اعزام 80 نفر از مبلغان برجسته و آموزش دیده را همراه با 80 کاروان زیر سایه خورشید به نقاط مختلف کشور داریم.

منبع: خبرگزاری شبستان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.