تبیان، دستیار زندگی

اخلاق حسنه نیاز مهم امروز محسوب می‌شود

یک کارشناس مذهبی گفت: اخلاق حسنه، یک نیاز مهم در برهه زمانی کنونی محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اخلاق

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نوروزی خراسانی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون رفتار کریمانه و اخلاق حسنه در برخورد با افکار و اندیشه‌های گوناگون اظهار کرد: در این برهه زمانی، چیزی بهتر از اخلاق و کردار خوب در همه امور و در برخورد با فرزندان،همسایگان، هم‌کیشان و به طور کلی افراد جامعه وجود ندارد. بنابراین، باید در تقویت اخلاق حسنه کوشید و خشنوت‌های بیهوده را کنار گذاشت.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون حدیث «التودد الی الناس نصف العقل» از امام رضا(ع) و عمل به آن در برخورد با اندیشه‌های متفاوت در جامعه متکثر کنونی افزود: سطح فکری همه افراد برابر نیست؛ آنچه همواره در اسلام حائز اهمیت بوده، بحث صله رحم است و رفت‌وآمد با مسلمانان و غیر مسلمانان بوده و همواره در این دین مطرح شده که باید در رفتار و کردار خود چنین مسائلی را رعایت کنیم.برخی تصور می‌کنند دیگران، همگی باید هم‌فکر و هم‌خط آنان باشند و اگر جز این بود، از نظر آنان نباید با این افراد رفت‌وآمد کرد؛ در حالی که همه افراد در یک مسیر نیستند؛ نکته این است که همگی ما مسلمان هستیم و سطح هرکس در این موضوع متفاوت است.

نوروزی خاطرنشان کرد: رفتار و کردار مسلمان باید با دیگر مذاهب و ادیان، مسیحی و یهودی خوب و قابل قبول باشد؛ همان‌گونه که در دین ما به محبت، دوستی و مهربانی و نه خشونت سفارش شده است.


منبع: ایسنا
 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.