تبیان، دستیار زندگی

مدافع را دروازه‌بان کردیم تا بازی کنیم

سرمربی تیم فوتبال جوانان پرسپولیس گفت: یکی از مدافعان خودمان را با توجه به قد و قواره‌اش، دروازه‌بان گذاشته‌ایم و در حال آموزش او هستیم تا بتوانیم در لیگ جوانان بازی کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
منصور هاشمی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، منصور هاشمی درباره شرایط تیم جوانان پرسپولیس گفت: در این فصل شرایط خاصی داریم. این درست که تیم نوجوانان سال قبل را به جوانان امسال آوردیم ولی با توجه به اینکه برای اطلاع از حکم C.A.S درباره نقل و انتقالات، کارمان را خیلی دیر شروع کردیم. ۶، ۷ بازیکن را به دلیل فسخ قرارداد از دست دادیم. در حال حاضر یکی از مدافعان خودمان را با توجه به قد و قواره‌اش، دروازه‌بان گذاشته‌ایم و تازه در حال آموزش او هستیم. البته او هم برای تیم فداکاری کرد و داوطلب شد.

وی ادامه داد: ما با چنین شرایطی در مسابقات حضور داریم و در سایر رده‌ها نیز شرایط به همین شکل و چه بسا بدتر باشد. به هر حال این شرایطی بود که برای باشگاه پیش آمد و همه ما باید به نوعی آن را مدیریت کنیم تا این دوره بگذرد. ما هم وقتی دیدیم این شرایط خاص وجود دارد، آمدیم وگرنه کمتر کسی پیدا می‌شود با چنین شرایطی بتواند کار انجام بدهد.

سرمربی تیم جوانان پرسپولیس درباره بازی پیش از دربی تیمش خاطرنشان کرد: مشکلات ما یکی، دو تا نیست. با این شرایط در مسابقات حضور داریم و بعد باید مسائل دیگر را هم تاب بیاوریم. در بازی با تیم المپیک اندیشه، ۱۵ تا ۲۰ ضربه ایستگاهی برای آنها گرفته شد. برای ما که دروازه‌بان تخصصی نداشتیم این مساله مشکل جدی بود و خیلی از این اعلام ضربات هم درست نبود و ما به داوری اعتراض جدی داشتیم. کاری می‌کنند که آدم به حرف بیاید. آن شکست را توجیه نمی‌کنم و گردن می‌گیرم ولی حرف و حدیث‌ها زیاد است و این خواست جدی و بر حق است که روی داوری‌ها نظارت بیشتری صورت بگیرد. قبل از همین بازی در دیداری دیگر بازیکن ما را در هجده قدم زدند، داور حتی خطا هم نگرفت. آن بازیکن از شدت ضربه و آسیبی که دیده بود، راهی بیمارستان شد. او را که با گلوله  نزده بودند ولی شاید داور اینطور فکر می‌کرد که خطا و پنالتی نگرفت.

منصور هاشمی درباره دربی تصریح کرد: بعد از بازی هفته سوم روی یک سری مسائل و تغییر تاکتیک کار کردیم. هدف ما در وهله اول این بود که حریف به دروازه ما نرسد. ما در ۳۰ دقیقه اول این هدف را با حملات بی‌امان انجام دادیم. ۳۰ دقیقه طوفانی داشتیم. در دقیقه ۲۰، گل اول را زدیم که گل سالم ما، آفساید اعلام شد ولی بچه‌ها ادامه دادند تا در دقیقه ۳۰ به گل رسیدیم. در ادامه، ما تغییر تاکتیکی دادیم و در دقیقه ۴۴ به گل هم رسیدیم.

وی افزود: البته در این بازی هم داوری مشکل داشت. انصافا برای آنها یک پنالتی نگرفت ولی دو پنالتی هم باید برای ما اعلام می‌شد که آن را نادیده گرفتند. ما بعد از دو گل، در نیمه دوم عقب نکشیدیم. برنامه ما این بود که دفاع را از یک سوم دفاعی حریف دنبال کنیم. البته جدا از کامل نبودن تیم ما، مساله دیگر این است که اکثر بچه‌های ما سال اول جوانان هستند. به خاطر همین از نظر فیزیکی، حجم ماهیچه‌ها و تنفس پائین‌تر از بازیکنان بزرگتر از خود هستند که این مساله فشار را روی آنها زیاد می‌کند و در نهایت هم استقلال در دقیقه ۹۰ به گل رسید.

هاشمی اضافه می‌کند: ما در حال حاضر در واقع ۱۶ بازیکن داریم. گلر اول ما کامیاب همتی بود که الان به واسطه یکی از بستگانش برای فوتبال به انگلیس رفته است. گلر دوم ما هم راهی ترکیه شده است. ما اگر مشکل نقل و انتقالات نداشتیم، حتما روی سکو بودیم ولی الان نباید توقع زیادی از این بچه‌ها داشت و فشار را از این بیشتر کرد. من همین جا از این بچه‌ها و اعضای کادر فنی به خاطر زحماتشان تشکر می‌کنم.
منبع: خبرگزاری مهر