تبیان، دستیار زندگی

اعلام آمادگی ایران، برای میزبانی دانش آموزان در المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌ شناسی از آمادگی ایران، برای میزبانی دانش آموزان در المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اعلام آمادگی ایران، برای میزبانی دانش آموزان در المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در آیین اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌ شناسی با حضور دانش‌ آموزان نخبه زیست‌ شناسی 70 کشور جهان در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه ایران به عنوان مهد تمدن و صلح و دوستی میزبان المپیاد زیست شناسی ۲۰۱۸بود، گفت: طبق دستور رئیس جمهور برای برپایی المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی اعلام آمادگی می کنیم.
وی افزود: میزبان مهمانانی بودیم که به قوانین جمهوری اسلامی احترام گذاشتند. امروز جنس مقاومت ما از جنس مقاومت علمی است و باعث افتخارم است به عنوان یک زن مقدم مهمانان را گرامی بدارم و بگویم ایران مهد صلح و نوع دوستی است.
پارمیدا سادات پزشکی و نیکان امیرخانی با کسب مدال طلا، سارا محمدی با کسب مدال نقره و مهدی مسرور با کسب مدال برنز افتخار آفرینان کشورمان در المپیاد جهانی زیست شناسی بودند.
گفتنی است، المپیاد جهانی زیست‌ شناسی ۲۰۱۸از تاریخ ٢۴ تیرماه در تهران آغاز به کار کرد و ٢۷٠ دانش‌ آموز از ٧٠ کشور جهان در این المپیاد شرکت کردند. ایران از سال ۱۹۹۹و در دهمین دوره، به المپیاد زیست‌ شناسی پیوست و از آن سال تاکنون در ۱۹دوره این المپیاد حضور ثابت و موفقی داشته است.

مطالب مرتبط:
تشریح برنامه های المپیاد جهانی زیست شناسی 2018 تهران
برگزاری المپیاد زیست شناسی 2018 با حضور بیش از 60 کشور در تهران
علم تنها ابزاری است که توان تغییر به انسان می دهد

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش