تبیان، دستیار زندگی
هنگام سلطنت احمد شاه قاجار، ابوالفتح میرزای صحاف که به اتفاق همسر و فرزندش اصلان از تبریز به تهران آمده و عضو انجمن مجازات است، با جذب رضا، تفنگچی معیر الدوله، نقشه ترور شخصیت هایی را که از نظر انجمن خائن به وطن هستند طراحی می کنند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هزار دستان (کمیته مجازات)

هزار دستان (کیمته مجازات)

کارگردان و نویسنده: علی حاتمی

تهیه کننده اجرایی:‌ محمدمهدی دادگو

مدیر فیلمبرداری: مهرداد فخیمی

تدوین نسخه سینمایی: واروژ کریم مسیحی

موسیقی آغاز: مرتضی حنانه

موسیقی بازسازی نسخه سینمایی: مهرداد جنابی

طراح صحنه: علی حاتمی

چهره پرداز: عبدالله اسکندری، جلال الدین معیریان

عکاس: عزیز ساعتی، میترا محاسنی

هزار دستان (کیمته مجازات)

بازیگران: جمشید مشایخی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، عزت الله انتظامی، جهانگیر فروهر، مینو ابریشمچی، پرویز پورحسینی، جهانگیر الماسی، اسفندیار ماوندادی، سروش خلیلی، سعید امیر سلیمانی، مهری ودادیان، افراسیاب طوفان

خلاصه داستان:

هنگام سلطنت احمد شاه قاجار، ابوالفتح میرزای صحاف که به اتفاق همسر و فرزندش اصلان از تبریز به تهران آمده و عضو انجمن مجازات است، با جذب رضا، تفنگچی معیر الدوله، نقشه ترور شخصیت هایی را که از نظر انجمن خائن به وطن هستند طراحی می کنند.

ابوالفتح، همسر و فرزندش را راهی ولایت می کند و به دستور او اسماعیل خان، رییس سازمان غله را که به انگلیس غله صادر کرده است و موجب کمبود غله نو نان در کشور شده است، ترور می کند.

هزار دستان (کیمته مجازات)

مدتی بعد، شبی رضا که در می خوارگی زیاده روی کرده، اسرار انجمن را نزد شعبان استخوانی فاش می کند و درگیری شعبان و همراهانش با او سبب می شود دریابد که شعبان نیز از افردادی است که انجمن ازشان استفاده می کند.

ترور دوم را رضا با حضور در مجلس زنانه، هنگام سخنرانی متین السلطنه، مدیر روزنامه عصر جدید و مخالف سرسخت انجمن مجازات انجام می دهد. نوبت به ترور خان مظفر، عامل اصلی استعمار در ایران ملقب به هزاردستان که می رسد، او با پرداخت وجهی تحت عنوان کمک به انجمن جان خود را می خرد.

ترور سوم را شعبان با کشتن کفیل شعبه تأمینات در سلمانی انجام می دهد. ابوالفتح به رضا خبر می دهد که او به دلیل فاش کردن اسرار انجمن،‌خود باید به دست شعبان کشته شود. ابوالفتح به دلیل همسو شدن انجمن با هزاردستان، از آن جدا می شود و رضا نیز با حیله ای شعبان و همراهانش را به ته چاه می فرستد و خود تهران را ترک می کند.

موسیقی فیلم
موسیقی 1PlayDownloadموسیقی 6PlayDownload
موسیقی 2PlayDownloadموسیقی 7PlayDownload
موسیقی 3PlayDownloadموسیقی 8PlayDownload
موسیقی 4PlayDownloadموسیقی 9PlayDownload
موسیقی 5PlayDownloadموسیقی 10PlayDownload