تبیان، دستیار زندگی

خط و نشان دادکان، برای تیم‌های صنعتی

از ابتدا مشخص بود این دو تیم آمادگی برگزاری بازی در این تاریخ را ندارند . باید قبل از جام جهانی این بازی برگزار می شد . علاوه بر این ها شکست در این دیدار برای هر یک از تیم ها تبعاتی داشت که ممکن بود آغاز لیگ را تحت الشعاع قرار دهد و مشخص بود که در آن شرکت نمی کنند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دادکان برای تیم‌های صنعتی خط و نشان کشید
به گزارش تبیان به نقل از نود، محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال شدیدا از عملکرد مدیران سپاهان در فصل گذشته و دیگر مدیران صنعتی انتقاد کرد.

دادکان که با رادیو تهران گفت و گو می کرد، درباره وضعیت مدیریتی باشگاه ها و عدم صدور مجوز باشگاه های بدهکار برای ثبت قراردادها گفت:«از حالا به شما اطمینان بدهم که همه این تیم ها در لیگ شرکت خواهند کرد. حتی از عدم برگزاری سوپرجام بین استقلال پرسپولیس نیز مطمئن بودم و حالا به شما می گویم تمامی این تیم های بدهکار در لیگ برتر شرکت خواهند کرد و تنبیهی در کار نخواهد بود. هنوز آن فعل خواستن برای افتادن در مسیر قانونمندی صرف نشده و در نتیجه همه این ها در مسابقات شرکت خواهند کرد .»

او درباره لغو دیدار سوپرجام افزود:«از ابتدا مشخص بود این دو تیم آمادگی برگزاری بازی در این تاریخ را ندارند . باید قبل از جام جهانی این بازی برگزار می شد . علاوه بر این ها شکست در این دیدار برای هر یک از تیم ها تبعاتی داشت که ممکن بود آغاز لیگ را تحت الشعاع قرار دهد و مشخص بود که در آن شرکت نمی کنند . می توانستند با هماهنگی کی روش قبل از جام جهانی این مسابقه را برگزار کنند که خطا ی مدیریتی آن ها مانع شد . »

دادکان درباره تغییرات مدیریتی استقلال گفت:«قصد جسارت به هیچ شخص یا مدیر خاصی را ندارم . اما باید ملاک انتخاب این مدیران بررسی شود . هر کس در هرکجای دنیا در مقامی منصوب می شود به دنبال خدمت به مردم و افشای مشکلات پشت پرده است . اما در کشور ما مدیران به دنبال منافع مالی برای خود و حرف شنوی از مدیریت بالا دست خود هستند و ملاک های مدیریتی مرسوم در دنیا در اینجا ملاک نیست . پرسپولیس با این همه طرفدار از نقل و انتقالات محروم است . آیا فقط مدیرعامل مقصر است؟ آیا هیات مدیره نباید جلوی تخلفات را می گرفت ؟‌»

با خرج میلیاردی چهاردهم شدم

دادکان که مدتی است به سمت مشاور امور تربیت بدنی و ورزش وزیر صنعت معدن و تجارت منسوب شده درباره وضعیت قرارداد ها در باشگاه های صنعتی عنوان کرد: «در زمان مدیریت من اصلاحات را از لیگ یک شروع کردیم ولی امروز پس از دوازده سال هیچ تغییر مثبتی مشاهده نمی شود . مثلا باشگاه سپاهان فصل پیش چهار بازیکن خارجی استخدام کرد که هیچ یک بازی های زیاد و تاثیرگذاری هم برای این تیم نداشتند .

این که از امثال من که از این مسایل آگاهیم حتی سوال هم نمی شود به این دلیل است که فساد فراگیر شده و به جای مدیر کاربلد، مدیر بله قربان گو سر کار است . در جلسه با وزیر و مدیران باشگاه ها هم این مسایل را بازگو کردم ولی فایده ای نداشته است .

همه آن ها هم تمامی پولشان را گرفتند . این پول ها پول مردم و کارگرهای زحمت کش آن کارخانه است که اینگونه بذل و بخشش میکنند . اگر از جیب خود مدیر خرج می شد حاضر بود حتی ده هزار تومن خرج کند ؟! من به قیمت جون خود هم این حرف ها را میزنم و به مردم کشورم دروغ نمی گویم . امسال هم این باشگاه ها بیشتر از سال قبل خرج کردند با اینکه شرایط کشور با شرایط سال قبل کاملا متفاوت است . وقتی با آن همه خرج میلیاردی برای قهرمانی تیم بستند و تیم چهاردهم شد، پس قبول کنند که این کاره نیستند و بروند . »

دادکان به پرداخت ارقام بی رویه در باشگاه های صنعتی حاضر در لیگ دسته اول هم اعتراض کرد. او عنوان کرد این پولها حق کارگران این کارخانه هاست اما می آیند به یک بازیکن یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان پرداخت می کنند. او تاکید کرد آماده است اسناد تمامی این بی انضباطی های مالی را افشا کند.

مشاور وزیر صنعت اعلام  کرد در جلسه با معاونان وزیر و روسای باشگاه های صنعتی به این بریز و بپاش ها اعتراض کرده اما تاثیری نداشته است. او گفت در تلاش است جلوی این روند را بگیرد.

او ادامه داد:«این که از امثال من که از این مسایل آگاهیم حتی سوال هم نمی شود به این دلیل است که فساد فراگیر شده و به جای مدیر کاربلد، مدیر بله قربان گو سر کار است . در جلسه با وزیر و مدیران باشگاه ها هم این مسایل را بازگو کردم ولی فایده ای نداشته است .»

دادکان در پایان ضمن ابراز رضایت از عملکرد کارلوس کی‌روش و بازیکنان تیم ملی عنوان کرد:"کی‌روش باید بماند". رئیس سابق فدراسیون البته از بزرگنمایی عملکرد تیم انتقاد کرد و گفت:« این کار را کردند تا مشکلات جامعه مشخص نشود.»
منبع: نود