تبیان، دستیار زندگی

اعزام دختران شین‌آباد به خارج از کشور را صلاح نیست

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مجموعه پزشکان اعزام دختران شین‌آباد به خارج از کشور را صلاح نمی‌دانند گفت: خارج از کشور نیز نمی‌توانند کار بیشتری برای این عزیزان انجام دهند، هر کاری بخواهد انجام بگیرد در داخل کشور قابل انجام است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شین آباد
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم از تهران، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان برکت قرچک در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت برای دختران مدرسه «شین‌آباد» اظهار داشت: آتش‌سوزی این مدرسه و حوادث ناشی از آن متأسفانه بسیار ناراحت کننده بود که دختران این مدرسه را درگیر عوارض سوختگی کرد.

وی بیان کرد: اقدامات مختلفی برای این عزیزان انجام شد و حتی بعضی از دختران شین‌آباد با خدمات دولتی تا 50 نوبت عمل شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه مطالبه برخی از والدین دختران برای استفاده از خدمات پزشکی خارج از کشور تصریح کرد: مجموعه پزشکان چنین درخواستی را به صلاح نمی‌داند، چرا که اقدامات برای این دختران در یک خدمت خلاصه نمی‌شود و در خارج از کشور نیز نمی‌توانند کار بیشتری انجام دهند، هر کاری بخواهد انجام بگیرد، در داخل کشور قابل انجام است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: امکانات و پزشکان خوبی در داخل کشور داریم، از این‌رو خانواده‌ها به پزشکانی که در طول این چند سال در کنار آن‌ها بودند اعتماد کنند و خدمات را از همین پزشکان بگیرند.

وی با اشاره به لزوم چندین عمل جراحی پلاستیک برای افراد دچار سوختگی شدید تأکید کرد: عمل جراحی پلاستیک برای بیمارانی که مبتلا به سوختگی هستند به یک و چند نوبت خلاصه نمی‌شود، آن چه ما وظیفه داشتیم این است که بگوییم اگر می‌خواهند از خارج افرادی برای ویزیت این افراد بیایند، چرا که وزارت بهداشت در خدمت این خانواده‌ها است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: مسئولیت ما نسبت به این دختران تنها در امر درمان نیست بلکه باید برای بیمه این افراد نیز فکری شود، وزارت آموزش و پرورش متولی اصلی رسیدگی به امور این عزیزان است و ما نیز در کنار آن‌ها هستیم و می‌خواهیم که به نظام سلامت کشور اعتماد داشته باشند.
منبع: خبرگزاری تسنیم