تبیان، دستیار زندگی

"از فراز الوند" روی آنتن شبکه دو

تهیه‌کننده برنامه "از فراز الوند" می‌گوید این برنامه صبحگاهی یک مجله تصویری است که هر روز به موضوعات تخصصی می‌پردازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 مجتبی احمدی تهیه کننده


مجتبی احمدی تهیه کننده که مدتی قبل برنامه "نگی که نگفتی" را روی آنتن داشت، این روزها برنامه صبحگاهی "از فراز الوند" را روی آنتن دارد.

او درباره این برنامه گفت: "از فراز الوند" عنوان یک برنامه صبحگاهی است که به شکل یک مجله متنوع ساخته شده است و با هدف ایجاد آرامش، انگیزه، امید و اجرایی خوش ریتم و پر انرژی به حوزه‌های مختلف محتوایی می‌پردازد.

احمدی در ادامه افزود: این برنامه به صورت موضوعی شنبه‌ها به ورزش، یکشنبه‌ها فرهنگ و هنر، دوشنبه و سه شنبه موضوعات اجتماعی و اقتصادی و روزهای چهارشنبه به سینما و تئاتر می‌پردازد. در این برنامه هر روز یک کارشناس حضور دارد که مهمانان ویژه هم در کنار این کارشناسان حضور یافته و روی موضوعات مختلف به بحث و تحلیل می‌پردازند. نگاه برنامه ذاتا اجتماعی است اما طراحی مجله‌ای دارد و هر روز مختص به یکسری مخاطب در محورهای مختلف است.

وی همچنین بیان کرد: در طی این مدت نقاط قوت و ضعف را شناخته‌ایم، اما به عنوان سردبیر دنبال اطلاع‌رسانی صبحگاهی هستم. در واقع به نوعی نمایش واقعیت از اجتماع بیشتر مدنظر ما قرار گرفته است. این برنامه تصمیم دارد یک بسته صبحگاهی همراه با اخبار روز ارائه دهد و هرروز یک نگاه تخصصی به این محورها داشته باشد.

این تهیه کننده تلویزیون، ادامه داد: ما در هر روز نگاهمان به موضوعات کاملا تخصصی است و به شکل ایستگاهی به برنامه نگاه کرده‌ایم. در واقع ما می‌خواهیم مخاطب از ابتدا تا انتها همراه ما باشد؛ بنابراین برنامه را با زمان او هماهنگ کرده‌ایم و نگاهمان را با او همراه ساخته‌ایم. به این شکل که اول صبح تیتر تمامی روزنامه‌ها را در بخش اول برنامه مرور می‌کنیم و به شکل کپسولی اطلاعات به مخاطب می‌دهیم، اما در بخش دوم که دیگر مخاطب یا در خانه است و یا به محل کار رسیده به تحلیل موضوعات می‌پردازیم و کاملا تخصصی و با ریتم کندتری موضوعات را پیش می‌بریم.

احمدی درباره مجریان برنامه نیز توضیح داد: در حال حاضر مجری برنامه محمودرضا قدیریان است و محمدرضا یزدان پرست نیز به عنوان کارشناس مطبوعاتی در کنار ما قرار گرفته است و ممکن است به این تیم مجریان دیگری هم افزوده شوند. این اتفاق کاملا بستگی به نیاز برنامه دارد.

وی ادامه داد: ما از شنبه تا چهارشنبه هر روز یک کارشناس ثابت در برنامه داریم که از اعضای اتاق فکر برنامه هستند که سردبیری آن را خودم برعهده دارم. در این اتاق فکر ما به تولید محتوا می‌پردازیم و اشتراکاتی به لحاظ موضوعی بین همه وجود دارد ولی مناظر بررسی مطالب کاملا با هم متفاوت هستند. ضمن این که در کنار این دوستان جامعه شناس و روان شناس نیز حضور دارد. در انتهای هر جلسه نیز موضوعات به شکل مکتوب در اختیار مجری کارشناسان قرار می‌گیرد و سوپرایز لحظه‌ای در برنامه نخواهیم داشت.

احمدی درخاتمه درباره موضوع برنامه در هفته آینده نیز گفت: هفته آینده به بحث فضای مجازی و آسیب شناسی آن در حوزه‌های تخصصی خواهیم پرداخت. در طی این هفته ما می‌خواهیم به ابعاد مختلف فضای مجازی و تاثیر آن در فضای فرهنگ و هنر، ورزش، اجتماعی و اقتصادی و سینما و تئاتر از جنبه مثبت و منفی بپردازیم.

"از فراز الوند" کاریست از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی مجتبی احمدی و حمید رضا معدنچی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 7 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود

منبع: هنر آنلاین