تبیان، دستیار زندگی

بررسی تبیانی از توان رسانه‌ها در عصر کنونی

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همزمان با هفته عفاف و حجاب و در مقاله ای اجتماعی به بررسی «توان رسانه ها در عصر کنونی» پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قدرت رسانه ای
به گزارش روابط عمومی، بخش اجتماعی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس علوم اجتماعی تهیه و منتشر کرده است.
هاتف پوررشیدی در این مقاله می نویسد:« دولت و متولیان امر این امکان را دارند که با بهره‌گیری از توان انواع رسانه‌ها در امرآموزش و ایجاد همبستگی، افکار عمومی را با موضوع حقوق شهروندی آشنا کنند و این امکان را فراهم سازند که شهروندان ضمن اطلاع از
حقوق اساسی خود، در راستای دستیابی به آن کوشش کنند. همچنین شناسایی و تحقق اهداف مربوط به حقوق شهروندی نیازمند آموزش و تکرار و تمرین در بین آحاد جامعه است. این چنین آموزشی در سطح عمومی، نیازمند به کارگیری از رسانه ها برای انتقال دانش و تحقق حقوق مربوط به آموزش همه افراد جامعه است.در همین زمینه مفهوم مشارکت دموکراتیک رسانه های دنیس مک کوئل در مورد گرایش های گریز از مرکز به سوی تنوع، تکثر و تغییر، با تأکید بر ارتباط بین هویت فرهنگی، دموکراتیزه کردن و مشارکت در تمامی سطوح جامعه، تمرکز دارد. این مساله در واقع همان بهره گیری از کارکرد آموزشی رسانه است که ضمن فراهم کردن زمینه های مشارکت آحاد جامعه، زمینه های تحقق اهداف مربوط به حقوق شهروندی را فراهم می‌کند. »
متن کامل این مقاله در اینجا قابل مشاهده است.