تبیان، دستیار زندگی

جشن‌های دهه کرامت در ۳۵۰ امام‌زاده سراسر کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در دهه کرامت با همکاری‌هایی که انجام شده است در ۳۵۰ امامزاده و بقعه در سراسر کشور جشن‌های دهه کرامت را برگزار می‌کنیم،گفت: از جمله برنامه‌های ما در این ایام تهیه پرتال ویژه تولیدات محصولات فرهنگی است که مشتمل بر ۷۱ عنوان است و همکاری‌هایی را با «جشن‌های زیر سایه خورشید» داریم که خادمان رضوی در سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برگزاری جشن دهه کرامت

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل صبح روز سه‌شنبه، ۲۶ تیرماه در نشست «همایش بزرگداشت امام‌زادگان» که همزمان با دهه کرامت در سرداب امام‌زاده صالح برگزار شد با بیان اینکه فرزندان رسول‌الله مصداق بارز «انا اعطیناک‌الکوثر» هستند، اظهار کرد: خدا را شاکریم که توفیق خدمت‌گذاری امام‌زادگان را داریم و امیدواریم آنچه وظیفه ما است به شایستگی از عهده آن برآییم. سازمان اوقاف و امور خیریه سال‌هاست که برای توسعه و اجرای برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه برنامه‌هایی در راستای تبیین فرهنگ حسنه و اطلاع‌رسانی و همچنین در عرصه بقاع متبرکه و زحماتی که خیرین و خدام می‌کشند، برنامه‌هایی دارند.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های ما در این سازمان فرهنگ‌سازی برای حضور مردم در این اماکن متبرکه و جذب کمک‌های خیرین برای توسعه این فضاها و اماکن متبرکه است که در همین جا از رسانه‌ها درخواست داریم که جزو خیرین باشند و از ظرفیت رسانه‌های خود برای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند. امام صادق (ع) می‌فرماید: اگر کسی دیگران را به کار خیری تشویق کند خود او هم در انجام آن کار خیر که مشوق بوده است،سهیم است. شما در پرتو رسانه می‌توانید در این عرصه کارهای خیری را انجام بدهید که باعث ترویج فرهنگ وقف شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در بحث فرهنگ‌سازی ما با دو مقوله روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: زمانی دشمن در عرصه بقاع متبرکه در صدد تخریب، شایعه‌پراکنی و شبهه‌افکنی در رابطه با این اماکن مقدس برمی‌آید و ما باید برنامه‌هایی را برای پاسخ به این شبهه‌ها داشته باشیم که ذهن و فکر مردم جامعه را مشوش نکنند. همچنین باید افراد جامعه ما متوجه این موضوع باشند که امام‌زادگان فرزندان ائمه (ع) هستند و از نظر جایگاه علمی و تقرب به خداوند آن‌ها در زمان خودشان جزو بهترین‌ها بوده‌اند و همواره برای ما قابل احترام و محترم هستند.

عادل یادآور شد:در عرصه فرهنگ‌سازی بقاع متبرکه بحث توسل، ولایت‌مداری و شفاعت مدنظر است. تنویر افکار عمومی جزو وظایف ما است و ما باید در کار خبر و اطلاع‌رسانی جهل‌زدایی از جامعه را مدنظر قرار بدهیم و اگر دشمن درصدد شبهه‌افکنی برآمد باید برای آگاهی مردم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به عناوین و برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد: در ۳۵۰ امام‌زاده در سطح کشور در دهه کرامت جشن‌هایی برگزار می‌کنیم که از جمله آن‌ها مراسم تجلیل از خدام و هیأت امنا است، در ۳۱ استان به صورت همایشی موضوع تجلیل از خادمان و هیأت امنا را با حضور مسئولان کشوری و سخنرانان برجسته برگزار می‌کنیم. پرتال ویژه تولید محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های ما در این دهه است که ۷۱ عنوان محصول فرهنگی مشتمل بر هفت عنوان کتاب، هفت عنوان کتابچه، هشت عنوان کتاب کودک، هفت سری تابلوی نمایشگاهی، ۱۴ طرح پوستر، هفت بنر، هفت نرم‌افزار موبایلی، ۹ کلیپ صوتی، ۱۲ عنوان کلیپ تصویری تهیه شده است.

عادل یادآور شد: طراحی ده‌ها طرح گرافیکی در سایت اطلاع‌رسانی راسخون با عنوان «پویش سراسری امام‌زادگان سرزمین من» بارگذاری شده است. ویژه برنامه‌های جشن‌های ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در ۲۰۰۰ امام‌زاده برگزار می‌شود و در روز ولادت حضرت معصومه (س) جشن تکلیف دختران را داشتیم. آیین غبارروبی توسط مردم برگزار می‌شود که جزو برنامه‌هایی است که با استقبال بسیار زیادی روبرو می‌شود. تولید ۵۰ عنوان کلیپ معرفی امام‌زادگان با عنوان «سلاله و دانه‌های تسبیح»، تولید کلیپ‌های تصویری و موشن‌گرافیک و زیارت امامزادگان از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه کرامت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مکاتباتی را داشته‌ایم تا در آیین غبارروبی و همچنین بحث توجه ویژه به امامزادگان اهتمام بیشتری داشته باشند و همکاری‌هایی را با ستاد جشن‌های «زیر سایه خورشید» و حضور خادمان رضوی را در سراسر کشور داریم. اجرای کمپین تبلیغاتی در شهر تهران و سراسر کشور با عنوان «در شادی اهل بیت (ع) شاد باشیم» از دیگر برنامه‌های ما است. حضور مبلغان در خیمه‌های معرفت به خصوص تولید برنامه برای کودکان که نیازمند است از جذابیت بالایی برخوردار باشد از دیگر برنامه‌های ما است. ساخت دو سرود ویژه امامزادگان و وقف از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه کرامت است چرا که ما باید در عرصه فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌های بیشتری برای جذب اقشار مختلف جامعه داشته باشیم.

منبع: ایسنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.