تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی کرپ نوتلا و موز

با مخلوط کن آرد، شکر، نمک، شیر، تخم مرغ و کره را مخلوط کنید و این کار را به مدت تقریبی ۳۰ ثانیه ادامه دهید تا مخلوطی یکدست به دست بیاید و حباب هایی روی آن شکل بگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کرپ نوتلا و موز

مواد اولیه:

موز ۵ عدد
آرد گندم ۱ پیمانه
شکر ۱ قاشق غذاخوری
نمک دانه درشت ۱/۴ قاشق چای خوری
تخم مرغ ۴ عدد
کره آب شده ۳ قاشق غذاخوری
شیر یک و نیم پیمانه


نکاتی در رابطه با طرز تهیه کرپ نوتلا و موز :

۱- برای اندازه گیری دقیقتر آرد آن را با قاشق در پیمانه بریزید و سر پیمانه را صاف کنید. آرد را الک کنید.
۲- موزها را نازک حلقه حلقه کنید.
۳- به کره اضافی برای چرب کردن ماهیتابه نیاز دارید.
۴- با این مواد تقریبا ۹ عدد کرپ خواهید داشت.


روش تهیه:

با مخلوط کن آرد، شکر، نمک، شیر، تخم مرغ و کره را مخلوط کنید و این کار را به مدت تقریبی ۳۰ ثانیه ادامه دهید تا مخلوطی یکدست به دست بیاید و حباب هایی روی آن شکل بگیرد.
بگذارید تا خمیر به مدت ۱۵ دقیقه در دمای اتاق استراحت کند. (یا آن را در ظروف در بسته به مدت ۱ روز در یخچال قرار دهید و قبل از استفاده آن را با هم زن دستی دوباره مخلوط کنید).
ماهیتابه ی نچسب ۳۰ سانتی متری را روی حرارت بالا گرم کنید. آن را با کمی کره چرب کنید و یک سوم پیمانه از خمیر را داخل تابه بریزید، آن را بچرخانید تا کاملا کف تابه را بگیرد .بین ۲ تا ۳ دقیقه خمیر را بپزید تا قسمت زیرین آن طلایی شود.
با یک لیسک لبه های کرپ را از ماهیتابه جدا کنید، با استفاده از انگشت های خود آن را سریعا برگردانید و ۱ دقیقه ی دیگر آن را بپزید. بقیه خمیر را هم به همین شکل بپزید(هربار کف تابه را با مقدار لازم کره چرب کنید).
بعد از اینکه کرپ را در تابه برگرداندید روی آن را با نوتلا و موز بپوشانید و ۱ دقیقه بپزید تا شکلات آب شود و بعد کرپ را مانند تصویر (به شکل یک چهارم دایره) تا بزنید .
منبع: آشپزباشی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.