تبیان، دستیار زندگی

مساجد باید به فکر معلولان باشند

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن ملی و تجلیل از دست اندرکاران تدوین قانون حمایت از معلولان با تاکید بر اینکه مساجد و روحانیون باید خانه به خانه و محله به محله به فکر حل مشکلات معلولان و نیازمند باشند گفت: ۴۰ سال بعد از انقلاب همچنان با قرآن بیگانه هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پزشکیان

پزشکیان نماینده مجلس و نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه ۲۶ تیرماه، در مراسم جشن ملی تجلیل از دست اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که با حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس اعضایNGO و سازمان‌های مردم نهاد و جامعه معلولان کشور در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنانی با تاکید بر اینکه مشکل کشور ما قانون نیست بلکه اجرای قانون است که نوشته می‌شود ولی اجرا نمی‌شود، گفت: در مجلس مشکل نظارت بر اجرای قانون است وگرنه اینکه بنشینیم و پشت سر هم قانون تصویب کنیم اما آن را اجرا نکنیم مشکلات همچنان بر زمین می‌ماند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه همه ارگان‌ها، سازمان‌ها و کسانی که در جامعه زندگی می‌کنند در مقابل افراد معلولیت مسئول هستند گفت: بعد از ۴۰ سال پس از انقلاب با قرآن بیگانه هستیم.

وی به آیات سوره بلد اشاره کرد و گفت: کسی که می‌خواهد به مرحله ایمان برسد باید فقر و گرسنگی را از گردن‌ها بردارد و انسان‌ها را از بردگی نجات دهد پس از آن است که به مرحله ایمان می‌رسد.

وی عنوان کرد: نمی‌شود بگویم ما ایمان داریم اما در جامعه فقر و گرسنگی و مشکلات وجود داشته باشد همه موظف هستیم این مشکلات را رفع کنیم. نمی‌توانیم ببینیم این مشکلات وجود دارد و ما که ادعای مسلمانی داریم از کنار آن بدون توجه عبور کنیم. قرآن می‌گوید در قیامت از دوزخیان پرسیده می‌شود چرا شما را به دوزخ انداختند که آنها پاسخ می‌دهند ما دست مسکینان را نگرفتیم و به آنها طعام ندادیم.

این نماینده مجلس در ادامه به نقش مهم مساجد در رفع مشکلات اشاره و تصریح کرد: نمی‌شود پذیرفت در محله‌ای مسجد هست معلول و مسکین هم هست، اما مسجدی‌ها به آنها توجه ندارند. این نماز باطل است نمازی مقبول است که نمازگزار به نیازمندان و مسکینان توجه کند.

انسان به اندازه دردها و دغدغه‌هایش انسان است

وی در ادامه تاکید کرد: وظیفه داریم با تمام وجود و باور و اعتقاد به هم کمک کنیم تا جامعه شاداب و زنده درست کنیم انسان به اندازه دردها و دغدغه‌هایش انسان است. باید سازمان‌های مردم نهاد، روحانیت و مساجد به این مسائل و مشکلات رسیدگی کنند وظیفه روحانی است و مسجد غیر از این نیست وظیفه حاکمیت نیز این است که صداهای که دیگران نمی‌شنوند را بشنوند و روحانیت و مساجد باید خانه به خانه و محله به محله در فکر گرفتاران باشند.


منبع: ایکنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.