تبیان، دستیار زندگی

مجموعه تاریخی ینگی امام البرز با مشارکت یونسکو مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اعلام کرد که سازمان جهانی یونسکو برای مشارکت در مرمت و بازسازی کاروانسرا و مجموعه تاریخی ینگی امام در شهرستان ساوجبلاغ از توابع این استان اعلام آمادگی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
   مجموعه تاریخی ینگی امام البرز با مشارکت یونسکو مرمت می شود

حجت الاسلام فخر الدین صابری شامگاه دوشنبه در حاشیه گشایش مجموعه تاریخی ، فرهنگی و گردشگری کاروانسرای شاه عباسی کرج افزود: کاروانسرای ینگی امام یکی از آثار فاخر شناخته شده است .
وی بیان داشت: سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری امسال برای مرمت کاروانسرای ینگی امام 400 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده و قرار است سازمان جهانی یونسکو هم برای مرمت و بازسازی این اثر ارزشمند تاریخی اعتبار ویژه اختصاص دهد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: مجموعه تاریخی ینگی امام ینگی امام مربوط به دوره صفویه حدود 3 هزار متر مربع وسعت دارد که احیا و مرمت آن نقش موثری در توسعه گردشگری استان البرز خواهد داشت.
صابری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های تاریخی و طبیعی شهرستان طالقان اظهار داشت: این شهرستان به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شده و با توجه به موقعیت کوهستانی، سد طالقان و زیبایی منطقه ، انتظار می رود در آینده نزدیک موانع سرمایه گذاری در این منطقه برداشته شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: قرار است اداره کل راه وشهرسازی استان البرز طرحی برای رفع موانع سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان طالقان و جاده کرج - چالوس ارائه دهد تا مراجع کشوری به تصویب برسد.
وی افزود: احداث مجموعه های تفریحی و سرگرمی در حوضه آبریز رودخانه کرج و جاده کرج - چالوس و شهرستان طالقان با مشارکت بخش خصوصی از طرح های پیش بینی شده برای توسعه گردشگری در استان البرز است.
صابری بیان داشت: یکی دیگر از طرح ها برای توسعه گردشگری ، طرح بوم گردی در استان است که روستائیان استان البرز می توانند واحدهای مسکونی خود را در اختیار گردشگران قرار دهند و از تسهیلات با سود 6 درصد بهره مند شوند.
استان البرز دارای 450 اثرتاریخی و طبیعی ثبت شده ملی است.

منبع : خبرگزاری ایرنا