تبیان، دستیار زندگی

آثار و برکات زیارت امام رضا(ع)

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فضائل و آثار زیارت امام رضا(ع) گفت: اگر انسان امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند وجودش از طوفان‏‌های سخت زندگی رها، دل او از غم و صفات ناپسند زدوده و توشه‏‌اش براى سفر آخرت فراهم خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زیارت امام رضا

برنامه شکوه رضوان در ایام دهه کرامت هر شب در صحن جامع رضوی با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت‌(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء باحضور باشکوه زائران امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین رجایی‎خراسانی ساعاتی پیش در ویژه برنامه شکوه رضوان امنیت را یکی از الطاف خدا به ملت ایران برشمرد و گفت: امروز در منطقه جنگ و خونریزی حاکم است اما در کشورمان به لطف و عنایت امام رضا(ع) امنیت کامل برقرار است، حال اگر ما در زندگی اهل‌بیت(ع) را الگو قرار دهیم به آرامش و آسایش بیشتری خواهیم رسید.

وی با اشاره به ثواب زیارت امام رضا(ع) گفت: امام جواد(ع) می‏‌فرمایند: «هر که قبر پدرم، حضرت امام رضا(ع) را در توس زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را مى‎بخشد و روز قیامت براى او منبرى در مقابل منبر رسول الله(ص) مى‏‌نهد که با آسایش و آرامش بر آن منبر بنشیند تا خداوند به اعمال آخرین نفر از بندگان خود رسیدگى کند». پس بدانیم توفیق زیارت امام هشتم از الطاف خداوند به ما است.

این سخنران حرم امام رضا(ع) ادامه داد: اگر انسان امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند وجودش از طوفان‏‌های سخت زندگی رها و دل او از غم و صفات ناپسند زدوده و توشه‏‌اش براى سفر آخرت فراهم خواهد شد.

رجایی ‏خراسانی با بیان حدیثی دیگر از امام جواد(ع) درباره فضیلت زیارت امام رضا(ع) گفت: امام جواد(ع) در می‌‏فرمایند: زیارت پدرم افضل است زیرا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را همه مردم زیارت می‏‌کنند اما پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمی‏‌کنند.

وی درخصوص آثار زیارت امام رضا(ع) گفت: پاک شدن گناهان و از بین رفتن غم‌‏ها از آثار زیارت امام هشتم(ع) است و در این زمینه پیامبر(ص) می‌فرمایند: به ‏زودى پاره‌‏اى از تن من در خراسان دفن مى‏‌شود، هیچ غمگینى او را زیارت نمى‌‏کند مگر اینکه خدا غم از دلش بزداید و گناهانش را بیامرزد.

منبع: خبرگزاری فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.