تبیان، دستیار زندگی

آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه آمادگی دارد در مباحث دینی و پزشکی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بازسازی طرح تحول را فرصتی برای حرکتی اساسی و جامع در صحنه سلامت کشور دانست و ابراز داشت: در این مسیر باید تلاش شود تا ضمن صرفه جویی، فشاری به اقشار کم درآمد وارد نگردد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله اعرافی
آیت الله اعرافی در دیدار دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و تجلیل از خدمات ارزشمند جامعه پزشکی، خاطرنشان کرد: نیاز به بازسازی طرح تحول سلامت، با توجه به شرایط امروز، بیشتر از هر زمان احساس می شود. عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بازسازی طرح تحول را فرصتی برای حرکتی اساسی و جامع در صحنه سلامت کشور دانست و ابراز داشت: در این مسیر باید تلاش شود تا ضمن صرفه جویی، فشاری به اقشار کم درآمد وارد نگردد.

مدیر حوزه های علمیه  با اشاره به برخی راه کارهای فقهی در موارد ضرورت، به ویژه درخصوص نجات جان انسان ها،یادآور شد: در درختواره رشته های حوزوی که به تازگی طراحی شده است، دوازده حوزه دانشی تعریف گردید که برخی مسائل پزشکی نیز در زیرشاخه حوزه فقه و اخلاق دسته بندی می گردد.

آیت الله اعرافی در پایان با تاکید بر لزوم پی گیری سلامت معنوی در تدوین طرح جامع سلامت، از آمادگی همکاری حوزه علمیه و جامعه المصطفی در مطالعات پژوهشی مربوط به تعامل مباحث دینی و پزشکی خبر داد.

دکتر ایرانی خواه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعه المصطفی، عضویت آیت الله اعرافی در هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی قم را تبریک گفت.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار روز گذشته با اعضای هیئت دولت تاکید فرمودند، تلاش مسئولان حوزه سلامت کشور این است که با اتخاذ تدابیر مناسب، با کمترین آسیب از شرایط فعلی که چندان طولانی نخواهد بود، گذر نماییم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تشریح وضعیت فعلی حوزه بهداشت و سلامت کشور، به بیان برخی تدابیر اندیشده شده برای صرفه جویی و هدفمند نمودن هزینه ها در بخش خدمات پزشکی پرداخت.

دکتر ایرانی خواه، با اشاره به بهبود بسیاری از شاخص های سلامت در کشور طی سالیان اخیر، اذعان داشت: تلاش ما این است با اتخاذ برخی تصمیمات و تجدید نظر در بعضی از سیاست ها، سایر شاخص های این حوزه به ویژه در بخش زنان نیز ارتقا یابد. وی با اشاره به تصویب شکل گیری مجمع سلامت در سال های گذشته، ابراز داشت: تشکیل این مجمع موجب هم افزایی بخش های مختلف در حوزه سلامت و ارتقای جایگاه آن می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان با اشاره به تدوین سند جامع سلامت استان، خاطرنشان کرد: سلامت معنوی یکی از شاخص های مهم سلامت به شمار می آید؛ بنابراین خواستار همکاری حوزه علمیه در تدوین این سند راهبردی هستیم.



منبع: خبرگزاری رسمی حوزه