تبیان، دستیار زندگی

حذف دارو‌های پرمصرف از پوشش بیمه به‌ ضرر اقشار ضعیف است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: حذف داروهای پرمصرف از پوشش بیمه در شرایط فعلی اقتصادی اقدام چندان درستی نبود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حذف دارو‌های پرمصرف از پوشش بیمه به‌ ضرر اقشار ضعیف است

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به خروج برخی از اقلام دارویی از پوشش بیمه، اظهار داشت: با تصمیم مسئولان شورای عالی بیمه سلامت حدود 100 قلم داروی OCT یعنی دارو‌هایی که دریافت آن از داروخانه نیاز به نسخه ندارد، از پوشش بیمه خارج شده است.

وی در توضیح اهداف مسئولان مربوطه برای خروج این اقلام دارویی از پوشش بیمه، افزود: کمبود منابع، مدیریت هزینه و درآمد و همچنین صرفه‌جویی در مصرف بی‌رویه بسیاری از این دارو‌ها ازجمله دلایل حذف این دارو‌ها از پوشش بیمه از سوی مسئولان ذی‌ربط عنوان شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه خروج این نوع از دارو‌ها از پوشش بیمه‌ای مصوبه سال گذشته هیئت وزیران بود، تصریح کرد: اما رئیس‌جمهور به‌دلیل برخی از موانع، اخیراً مصوبه مذکور را برای اجرا به وزارتخانه مربوطه ابلاغ کرده است.

ترکی با تأکید بر اینکه حذف یک‌باره دارو‌های ارزان‌ قیمت و پرمصرف از پوشش بیمه اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه را تحت فشار قرار می‌دهد و هزینه درمانی آنها را بالا می‌برد، گفت: بیشترین دارو‌هایی که این قشر استفاده می‌کنند در همین رِنج است.اگر قرار باشد این دارو‌ها را هم به‌صورت آزاد خریداری کنند از لحاظ مالی دچار مشکل می‌شوند.

ترکی تصریح کرد: خروج دارو‌های پرمصرف و ارزان‌قیمت مانند سرماخوردگی، کدئین و آنتی‌بیوتیک‌ها از پوشش بیمه با توجه به اینکه مردم از نظر اقتصادی در شرایط خوبی نیستند، اثر روانی منفی در جامعه داشته، بنابراین دولت بدترین زمان را برای آزاد کردن نرخ این دارو‌ها انتخاب کرده است.

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس با تذکر اینکه "مقایسه جامعه ما با کشورهای دیگر برای حذف دارو‌های OCT به هیچ وجه مقایسه درستی نیست"، اظهار داشت: تصمیم دولت مبنی بر آزادسازی قیمت این نوع از دارو‌ها در شرایط فعلی اقتصادی، اقدام چندان درستی نبود.

انتهای پیام/*

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .