تبیان، دستیار زندگی

قرائت پیام رئیس جمهور توسط وزیر آموزش و پرورش، در آئین افتتاحیه المپیاد جهانی 2018 زیست شناسی

در آئین افتتاحیه المپیاد جهانی 2018 زیست شناسی پیام رئیس جمهور توسط وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
قرائت پیام رئیس جمهور توسط وزیر آموزش و پرورش، در آئین افتتاحیه المپیاد جهانی 2018 زیست شناسی
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در آیین افتتاحیه المپیاد جهانی 2018 زیست شناسی، سید محمد بطحایی، پیام رئیس جمهور را برای شرکت کنندگان در مراسم  قرائت کرد.

متن پیام دکتر روحانی به شرح ذیل است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
برگزاری بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی را صمیمانه تبریک می گویم وبرای همه شرکت کنندگان ارجمند و دست اندر کاران سخت کوش آن آرزوی توفیق دارم.
نخبگی مجموعه ای از سه ویژگی، هوش واستعداد، همت برجسته برای تلاش و تحقیق، کار و حوصله تحسین برانگیز برای پیگیری وممارست است و نگاه عالمانه وحکیمانه به این ویژگی ها روشن می کند که همه آن ها نعمت وروزی خداوند بزرگ است و لذا دانش و نخبگی را بایددر راه خداوند و برای خیر بندگان خدا ارزانی داشت و آن را در خدمت حال و آینده جامعه ملت و کشور قرار داد.

المپیاد جهانی زیست شناسی ، میدانی برای تبادل اندیشه ها ی دانش آموزان در زمینه علم زیست شناسی است.

 بدون تردید جوانان شرکت کننده در این المپیاد جهانی می توانند در عرصه مهم بین المللی، تلاش کنند اهمیت رشته زیست شناسی وتوانایی های محققین و دانشمندان این رشته را برای حل مسائل آن مورد توجه قرار داده ودر حد توان راه حل های ممکن را ارائه دهند.
امیدوارم میزبانی جمهوری اسلامی ایران در این المپیاد بزرگ علمی، فرصتی را فراهم آورد تا محیطی مناسب برای تبادل نظر کارشناسانه درباره کمیت و کیفیت آموزشی زیست شناسی در کشورهای عضو فراهم شود.

به وزیر محترم آموزش و پرورش توصیه اکید دارم برنامه های مشابه این رخداد مهم را در رشته های دیگر علمی گسترش دهد وبا میزبانی از شخصیت های معتبر علمی جهان،دعوت از جوانان پرشور و علاقمندکشورها، بسترلازم برای گفت و گوی بین فرهنگ ها را میسر نمایند.

دولت جمهوری اسلامی  ایران، حضور تک تک جوانان و دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد را میمون ومبارک می داند و به همه آنان و سرپرستان ،معلمان و همراهان آنان خوش آمد می گوید.
این فرصت را مغتنم شمرده و به همه شما جوانان نخبه و نوید دهندگان آینده روشن کشور توصیه می کنم خانه پرافتخار میهن را با نیروی فکر و عزم و اراده به گونه ای بسازید که شایسته این ملت و این تاریخ پرافتخار باشد.
اینجانب، اطمینان دارم با استفاده از استعدادهای برتر و ظرفیت های فراوانی که در کشور وجود دارد به جایگاه واقعی و شایسته خود دست خواهیم یافت.

مطالب مرتبط:
تشریح برنامه های المپیاد جهانی زیست شناسی 2018 تهران
برگزاری المپیاد زیست شناسی 2018 با حضور بیش از 60 کشور در تهران

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش