تبیان، دستیار زندگی

کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» در تبیان معرفی شد

همزمان با روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» در وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان معرفی شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب ایرانیان و حضرت معصومه (س
به گزارش روابط عمومی، بخش کتاب و کتابخوانی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این کتاب را بر اساس نسخه مکتوب آن معرفی کرده است.
کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه» به قلم محمد حسین شمسایی پژوهشی مستندگونه درباره حضرت معصومه (س) و اثرات ورود ایشان به ایران بر فرهنگ عامه ایران است. آداب و آیین هایی که ایرانیان درباره این بانوی مقدس برپا کرده و در طی قرن ها حفظ و به نسل های بعد انتقال داده اند، دستمایه تدوین این اثر قرار گرفته است.
یکی از ماندگارترین فواید کتاب، پاسخ به پرسش هایی است که برای عموم مردم ایجاد می‌شود. خواه درباره یک مساله و رویداد باشد یا یک شخص و حتی یک دوره تاریخی. کتاب ایرانیان و حضرت معصومه(س) نیز از این قاعده مستثنی نیست و در واقع نویسنده در این اثر می کوشد به پرسش های زیر پاسخ دهد:مهاجرت حضرت معصومه(س) به‌عنوان یکی از اهل بیت پیامبراسلام(ص) چه اندازه در پیدایی و شکل گیری فرهنگ کنونی شهر قم و فرهنگ عامه ایران نقش داشته است؟
در بخش بعدی کتاب، نویسنده به سراغ جایگاه دینی و شخصیت معنوی آن حضرت می رود و به معرفی مقام این بانوی اسلام به‌عنوان یکی راوی و محدث می پردازد. در ادامه نیز بخشی از کرامات و جایگاه شفاعت ایشان در منابع و روایات یادآوری می‌شود.
علاقه مندان می توانند جهت بازخوانی نسخه دیجیتالی این کتاب به اینجا مراجعه کنند.