تبیان، دستیار زندگی

تنها راه نجات از مشکلات تقویت روحیه بسیجی در جامعه است

وزیر آموزش‌ و پرورش در آئین اختتامیه جشنواره علمی فرهنگی، فرهنگیان بسیجی تنها راه نجات از مشکلات و مسائل جامعه را تقویت روحیه بسیجی در جامعه دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تنها راه نجات از مشکلات تقویت روحیه بسیجی در جامعه است
به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، سید محمد بطحایی در آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی و فرهنگی فرهنگیان بسیجی در سالن اجتماعات شهید رجایی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد داشتن روحیه بسیجی در رفع مشکلات، اظهار کرد: یکی از فرهنگیان بسیجی با این روحیه ارزشمند توانسته  بسیاری از مشکلات اساسی یکی از روستاهای محروم را حل‌ و فصل کند و چهره محرومیت را از آن روستا بردارد، حضور چنین افرادی در جمع فرهنگیان نویدبخش آینده‌ ای روشن برای جامعه به‌ ویژه برای آموزش‌ و پرورش است.
وی ادامه داد: در ماه‌ های اخیر  شاهد تشدید دشمنی‌ های آمریکا و هم پیمانانش هستیم و اگر این وضعیت ادامه یابد ممکن است شرایطی ایجاد شود که نیازمند تلاش مضاعف همه مسئولین و مردم باشد بنابراین داشتن روحیه بسیجی  ضروری است.
بطحایی خاطرنشان کرد: آمریکا با عهدشکنی خود  یک‌ بار دیگر روحیه‌ خود را به جهانیان آشکار کرد، اما مدیریت شرایط فعلی برای کشوری که شرایط دشوار دهه شصت را با موفقیت پشت سر گذاشته است، با تلاش مضاعف سخت نخواهد بود و با سربلندی و موفقیت از مشکلات عبور می‌کنیم.
وی با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی ۲۰۱۸ زیست‌ شناسی در تهران، گفت: باعث افتخار است با وجود فشارهای بین‌ المللی، مسئولین المپیاد  وضعیت ایران را مطلوب و شگفت‌ انگیز اعلام کردند و بر اساس گفته‌ های مسئولین بین‌ المللی المپیاد زیست‌ شناسی در هیچ دوره‌ ای از ادوار ۲۰ ساله‌ ای که المپیاد برگزار شده این‌ قدر شرایط مطلوب نبوده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش موفقیت‌ های ایران  را مدیون خون شهدا برشمرد و اظهار کرد: چنان‌ که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود فرمودند؛ شرایط اقتصادی امروز کشور سخت است اما بحرانی نیست و می‌ توان همانند دهه شصت با روحیه بسیجی آن را با موفقیت پشت سر گذاشت.

عضو کابینه تدبیر وامید ادامه داد: در کلاس درس به بچه‌ ها یاد بدهیم اگر کسی زمین خورد چگونه کمکش کنیم  و چطور از منافع شخصی به خاطر منافع جمع بگذرد، بنابراین تقویت روحیه بسیجی در جامعه امروز بسیار حیاتی است و تنها راه نجات جامعه و خصوصا آموزش‌ و پرورش از مسائل و مشکلات تقویت روحیه بسیجی است.

مطالب مرتبط:
فرهنگ بسیجی همواره باید چارچوب عمل ما باشد
پیشرفت امروز، مرهون گفتمان بسیحی

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش