تبیان، دستیار زندگی
كارشناس داوری فوتبال معتقد است كه" خلیل ابراهیم الغمدی" قضاوت كم نقصی را انجام داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرویز سیار: كارت زرد "الغمدی" به نكونام اشتباه بود

تساوی ایران و چین در جام ملتها

كارشناس داوری فوتبال معتقد است كه" خلیل ابراهیم الغمدی" قضاوت كم نقصی را انجام داده است.

دكتر پرویز سیار در ارزیابی از عملكرد داور دیدار ایران - چین اظهار كرد: الغمدی در مجموع علی‌رغم سادگی و آسانی دیدار چین و ایران، قضاوت ایده‌آلی را انجام داد و در مجموع می‌توان نمره‌ی 8 را به این داور داد.

وی افزود: داور عربستانی در اخطاری كه در اوایل بازی به نكونام داد كمی عجله كرد، چرا كه این صحنه نمی‌توانست اخطار داشته باشد و نكونام تنها برای زدن توپ به طرف بازیكن حریف رفت و بازیكن چین خودش به نكونام برخورد كرد.

وی افزود: برخلاف كارت اشتباهی كه به نكونام داده شد، حسین كعبی در دقیقه‌ی 12 تكل دوپایی را بر روی بازیكن حریف رفت كه می‌توانست یك كارت داشته باشد اما، داور به راحتی از این صحنه گذشت و آن را خطا اعلام نكرد.

سیار اظهار كرد: الغمدی برخلاف روند عادی داوری فوتبال، هیچ گاه در تمام صحنه‌ها حضور فعال نداشت و حركت‌های وی در قطر زمین نیز بسیار كند انجام می‌شد. شاید به دلیل تاثیرات آب و هوایی بوده باشد اما، به هر حال یك داور در تمام صحنه‌ها باید حضور داشته باشد.

این كارشناس داوری خاطر نشان كرد: اتفاقاتی كه بتوان الغمدی را محك جدی زد در زمین بازی رخ نداد، منتظر صحنه‌های خطای داخل محوطه‌ی هجده یا خطاهایی كه باعث اخراج بازیكنان دو تیم شود بودم كه چنین صحنه‌ای رخ نداد و به دلیل سادگی بازی شرایطی فراهم نشد تا بتوانیم قضاوت دقیقی نسبت به عملكرد الغمدی داشته باشیم.

سیار گفت: كلیه‌ی اخطارهایی كه به بازیكنان چینی داده شد كاملا درست بود. ولی معتقدم درمورد دو اخطاری كه به تیم حریف به خاطر اتلاف وقت نیز داد می‌توانست ابتدا تذكر داده و سپس به آنها كارت نشان دهد.