تبیان، دستیار زندگی
بازیكن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر نوسانات تاكتیكی تیم ملی در بازی‌های آینده نیز این قدر زیاد باشد، در مراحل بالاتر به مشكل خواهیم خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشان: تیم ملی نوسان زیادی دارد

حمید درخشان

بازیكن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر نوسانات تاكتیكی تیم ملی در بازی‌های آینده نیز این قدر زیاد باشد، در مراحل بالاتر به مشكل خواهیم خورد.

حمید درخشان اظهار كرد: ایران مقابل چین دو نیمه‌ی كاملاً متفاوت را پشت سر گذاشت. در حالی كه در نیمه ی اول تیم ملی یك بازی ضعیف و پر انتقاد را به نمایش گذاشت، در نیمه ی دوم بازیكنان با انگیزه ی بیشتری در زمین ظاهر شده و بازی هماهنگ تری را به نمایش گذاشتند. به نظر می رسید كه ملی پوشان در نیمه ی دوم به خودباوری بیشتری رسیده و وظایف خود را بهتر از قبل انجام داده اند. تیم ملی در نیمه دوم به شرایط ایده ال و انسجام كافی رسید و همین مسئله موجب شد بتوانیم بازی را به تساوی بكشانیم.

وی ادامه داد: كادر فنی تعویض های خوبی را انجام داد، مبعلی و كاظمیان كه در نیمه دوم به زمین آمدند بسیار مثمر ثمر بودند. این بازیكنان توانایی آن را دارند كه از ابتدای بازی در تركیب اصلی تیم قرار بگیرند.

درخشان تصریح كرد: تیم ملی روند عادی ندارد. تغییرات و تحولات تیمی و تاكتیكی در این تیم بسیار زیاد است و اگر این نوسانات در بازیهای آینده نیز ادامه داشته باشد بدون شك در مقابل تیم‌های قدرتمندتر با مشكل مواجه خواهیم شد. اعمال تغییرات تاكتیكی بر عهده كادرفنی است. این تغییرات ممكن است نتایج مثبت و یا منفی در پی داشته باشد. ما خوش شانس بودیم كه در دو دیدار گذشته این تغییرات تاكتیكی نتایج خوبی برای ما به همراه داشته است اما، باید بدانیم كه جریان بازی همیشه این‌گونه نخواهد بود.

درخشان افزود: تیم ملی در انجام حركات تیمی و گروهی با مشكلاتی مواجه است. مربیان باید شرایط تاكتیكی تیم را بیشتر تقویت كنند تا در دیدارهای حساس با مشكل روبرو نشوند. آنها می توانستند با همان تركیبی كه در نیمه ی دوم بازی خوبی را به نمایش گذاشت از ابتدای بازی مقابل چین صف آرایی می كردند، اگر تمام 90 دقیقه را همانند نیمه دوم هماهنگ و منسجم بازی كنیم دیگر نیازی به انجام اینگونه ریسكهای خطرناك نیست.