تبیان، دستیار زندگی

تاکسی‌های پرنده با توان نشست و برخاست عمودی

تولید نمونه اولیه یک تاکسی هوایی با توان نشست و برخاست عمودی زمینه را برای عرضه انبوه این نوع تاکسی ها تا سال 2020 فراهم می آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاکسی
شرکت رولزرویس موفق به طراحی یک سیستم جدید برقی برای نشست و برخاست تاکسی‌های پرنده شده که از فناوری توربین های گازی برای این کار استفاده می کند.
تولید حداقل میزان سروصدا و عدم نیاز به شارژ مجدد سریع این سیستم از جمله دیگر مزایای آن است. شرکت رولزرویس نمونه اولیه تاکسی هوایی خود را که به همین شیوه تولید شده در نمایشگاه هوایی Farnborough در معرض نمایش قرار داده و می گوید در تلاش برای یافتن شرکایی است که بتوانند آن را برای عملیاتی کردن این ایده یاری دهند.
بال های این تاکسی هوایی می‌توانند تا 90 درجه چرخیده و خم شوند. همچنین چهار تا پنج مسافر می‌توانند سوار این تاکسی هوایی شوند که با سرعت 400 کیلومتر در ساعت حرکت می کند.
باید توجه داشت که حداکثر مسافتی که این تاکسی هوایی می تواند طی کند 800 کیلومتر است. از تاکسی هوایی یادشده می توان برای حمل و نقل هوایی مسافر، انجام فعالیت های لجستیکی یا نظامی نیز بهره گرفت.
رولزرویس تنها شرکتی نیست که در زمینه تولید تاکسی هوایی فعالیت می کند و از جمله رقبای بزرگ و مهم آن می توان به ایرباس و اوبر اشاره کرد.
منبع:فارس