تبیان، دستیار زندگی

تزئین زیبای الویه

آشنایی با روش تهیه‌ی سالاد الویه به شكل هویج

خمیرمایه و شکر را مخلوط می‌کنیم و آب ولرم اضافه می‌کنیم و درب ظرف را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم ۱۰ دقیقه در یک جای گرم و تاریک مثل داخل کابینت بماند تا عمل بیاید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سالاد الویه به شكل هویج

مواد اولیه:

آرد به میزان لازم
شیر نصف لیوان
خمیر مایه 1قاشق غذاخوری
نمک 1قاشق غذاخوری
شکر نصف قاشق غذاخوری
آب ولرم نصف لیوان
روغن یک سوم لیوان


روش تهیه:

شما می‌توانید از این خمیر قیفی شکل برای پیتزا یا سالاد الویه و سالاد مرغ هم استفاده کنید.
1. خمیرمایه و شکر را مخلوط می‌کنیم و آب ولرم اضافه می‌کنیم و درب ظرف را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم ۱۰ دقیقه در یک جای گرم و تاریک مثل داخل کابینت بماند تا عمل بیاید.
2. شیر را کمی گرم می‌کنیم و با روغن و مایه‌خمیر فعال‌شده مخلوط می‌کنیم بعد آرد و نمک را مخلوط و الک کرده و به مخلوط اضافه می‌کنیم.
3. آرد را تا جایی که خمیر به دست نچسبد اضافه می‌کنیم و خوب ورز می‌دهیم و یک پارچه یا سلفون روی خمیر می‌اندازیم . به مدت ۲ ساعت می‌گذاریم در یک جای گرم تا حجم خمیر دو برابر شود.
4. بعد از خمیر گلوله‌های کوچکی برمی‌داریم و به شکل نوارهای بلند درمی‌آوریم قیف را کمی چرب کرده و نوارها را دور آن می‌پیچیم (تا بالای قیف نپیچید).
5. بعد روی خمیرها را زرده تخم‌مرغ می‌زنیم می‌توانید از زعفران دم کرده هم استفاده کنید. این‌طوری نان‌های خوش‌رنگ تری دارید.
6. قیف‌ها را داخل فر از قبل گرم شده می‌گذاریم تا با دمای ۱۷۰ به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزد. قیف‌ها را سرپا در سینی فر بگذارید.
7. پس از پختن و سرد شدن سالاد الویه آماده شده را داخل قیف ریخته و با برگ تربچه یا کاهو یا کلم بروکلی تزئین کنید.
منبع: آلامتو
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.