تبیان، دستیار زندگی
نادر طالب‌زاده با ساخت مستند آمریكا شمارش معكوس، سیاست‌های دولتمردان آمریكایی را به نقد می‌كشد؛ این مجموعه در 700 دقیقه از شبكه‌های داخلی و هم‌چنین پرس تی‌وی پخش خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شمارش معكوس آمریكا توسط طالب زاده

تصویری از نادر طالب زاده

نادر طالب‌زاده : سیاستمداران آمریكا از مصاحبه می‌ترسیدند

نادر طالب‌زاده با ساخت مستند آمریكا شمارش معكوس، سیاست‌های دولتمردان آمریكایی را به نقد می‌كشد؛ این مجموعه در 700 دقیقه از شبكه‌های داخلی و هم‌چنین پرس تی‌وی پخش خواهد شد.

این كارگردان در گفت و گو با ایسنا، درباره مجموعه مستند آمریكا شمارش معكوس اظهار كرد: این برنامه وضع فعلی كشور آمریكا، تزلزل سیاست‌های این كشور، نظر خود مردم، منتقدان و كارشناسان درباره سیاست‌های آمریكا و نسبت آن با ایران را به تصویر می‌كشد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا با ساخت این مستند توانسته است چهره‌ واقعی دولتمردان آمریكایی را آن طور كه در بدو امر مدنظر داشته به تصویر بكشد؟ گفت: فكر می‌كنم به فرازهایی رسیده باشیم. نزدیك به 10 ایالت را پوشش دادم و با 100 تن مصاحبه‌ كردم. در مجموع خودم از این برنامه راضی هستم.

نادر طالب‌زاده با اعلام این كه ساخت مجموعه مستند آمریكا، شمارش معكوس به كارگردانی وی ادامه می‌یابد، خاطرنشان كرد: 20 قسمت از این مجموعه كه 400 دقیقه به طول می‌انجامد متعلق به پرس تی‌وی است و 300 دقیقه از آن هم از شبكه‌های داخلی پخش خواهد شد.

وی به این پرسش كه آیا احتمال دارد، او سیاستمداران اصلی آمریكا را روزی در برنامه‌اش به نقد بكشاند، پاسخ مثبت داد و افزود: در این برنامه هم چند تن از این سیاستمداران را به چالش كشیده‌ایم.

طالب‌زاده از گری سیك (مشاور امنیتی ریگان و كارتر) به عنوان یكی از دولتمردان مهمی نام برد كه در برنامه آمریكا، شمارش معكوس با آن‌ها گفت‌وگو شده است.

وی در عین حال گفت: با چند تن از دولتمردان مهم دیگر امریكا هم درخواستم مصاحبه داده‌ایم كه به دلیل وضع بحرانی ایران- آمریكا موفق به انجام آن نشدیم.

طالب زاده همكاری منتقدان سیاسی آمریكا كه مصاحبه با‌ آنان در مكان‌های جذابی انجام شده است، را مطلوب خواند و افزود: سیاستمداران اصلی آمریكا همكاری خوبی با ما نداشتند.

كارگردان  آمریكا، شمارش معكوس هم‌چنین به این پرسش ایسنا كه آیا بار دیگر برای ساخت برنامه‌ای دیگر به سراغ دولتمردان و سیاستمداران آمریكا می‌رود؟ پاسخ مثبت داد و در پایان خاطرنشان كرد: بار گذشته هم سراغشان رفته بودم اما آنان می‌ترسیدند، صحبت كنند.

منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران