تبیان، دستیار زندگی

سبک زندگی اسلامی منطبق بر سبک زندگی اهل بیت(ع) است

امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: سبک زندگی اسلامی ایرانی باید منطبق بر سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد،‌ که در هر زمان مصداق خود را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  
آیت‌الله سعیدی

آیت‌الله سعیدی شامگاه گذشته در همایش نقش زنان نخبه در توسعه سبک زندگی ایرانی و اسلامی که به همت بنیاد شهید وامور ایثارگران در حرم مطهر برگزار شد، عنوان کرد: سبک زندگی شیعه محب اهل بیت(ع)، اظهار دوستی با اهل بیت (ع) و دشمنی و برائت از دشمنان ایشان است، این امر موجب تقرب به خداوند می‌شود، این محبت رمز کشش است، بطوریکه خواست اولیا الله  خواست محب ایشان نیز می‌شود.

آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) شخصیت ممتاز و اسوه تمام عیار معرفی زن و دختر مسلمان در تراز اسلام است و دهه کرامت فرصت مغتنمی است تا هرچه بیشتر شخصیت برجسته این بانوی بزرگوار در تمامی ابعاد ایمان، ‌عبادت، ‌تقوا، ‌نحوه تعاملات، موضع گیری در دفاع از اهل بیت و مقابله با جاهلان و ظالمان معرفی گردد؛ این بانوی بزرگوار مهاجر الی الله است، ‌ولایت مداری که  با دشمنان اهل بیت مبارزه کرد و مجاهد فی سبیل‌الله بود.

وی افزود: اظهار برائت از دشمن و محبت اهل بیت (ع) در هر زمان یک مصداق دارد، از دوران حضرت آدم تا امروز، شناخت زمان نیازمند بصیرت است؛ برائت جستن از دشمنان اهل بیت (ع) موجب تقویت مملکت اسلامی است و راه را بر نفوذ و سوء استفاده دشمنان سد می‌کند.

آیت‌الله سعیدی اظهار کرد: تقویت هویت دینی بانوان، نهادینه کردن زندگی ایشان منطبق با فرهنگ اهل بیت (ع) و نقش بانوان در مشارکت اجتماعی از مسایلی است که در دهه کرامت به آن پرداخته می‌شود و این شناخت  موجب پرهیز از افراط ها و تفریط‌هایی است که امروز بعضا در جامعه شاهد آن هستیم.

سردار سیدجواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه مبارک کرامت گفت: امروز مفتخر به خدمت رسانی به 430 نخبه شاهد و ایثارگر هستیم که از این تعداد 145 نفر از بانوان نخبه هستند.

وی افزود: بانوان نخبه در عرصه‌های تولید علم و فناوری،‌ با تالیف کتب،‌ مقاله،تحقیقات و پژوهش، ‌ارائه اختراعات و اکتشافات،‌ برتری در حوزه علم و دانش، درخشش در عرصه‌های ورزشی و هنری،‌ حضور به عنوان اساتید حوزه، دانشگاه و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: حمایت از این عزیزان در راستای ارتقای سطح دانش با برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت از آثار علمی،‌ فرهنگی و ورزشی،‌ تجلیل از برگزیدگان و معرفی این قشر ارزشمند به جامعه و مسئولان و بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات ایشان به عنوان اتاق فکر از اقداماتی است که در حوزه نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری می‌شود.

در این جلسه با حضور نماینده ولی فقیه،‌ امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و با حضور حجت الاسلام ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان از 30 نفر از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر استان قم تجلیل صورت گرفت.


منبع: ایسنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.