تبیان، دستیار زندگی

همسرکشی در مسیر دادگاه خانواده

مردی که همسرش را به قتل رسانده و خودش را به‌ دلیل عذاب وجدان تسلیم کرده بود، صبح دیروز در دادسرای جنایی تهران بازجویی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قتل
این مرد به نام حسام صبح جمعه به پلیس آگاهی پایتخت رفت و به مأموران گفت همسرش را روز چهارشنبه در اسلامشهر به قتل رسانده و از همان زمان به‌شدت عذاب وجدان دارد، به همین دلیل تصمیم گرفته خودش را به پلیس تسلیم کند. متهم بعد از اینکه جزئیات قتل را توضیح داد، بازداشت شد تا اینکه صبح دیروز بعد از انتقال به دادسرای جنایی تهران ماجرا را برای بازپرس ویژه قتل تعریف کرد.

حسام در اعترافاتش گفت: حدود چهار سال قبل با شهین ازدواج کردم. اوایل همه‌چیز خوب بود و ما صاحب یک فرزند دختر شدیم. مشکلات ما دو سال پیش حاد شد و من آن زمان به‌ دلیل بیماری اعصاب و روان در بیمارستانی بستری شدم. در همان بیمارستان با دختری به نام محبوبه که او هم بیماری اعصاب و روان داشت، آشنا شدم و تصمیم گرفتم با او ازدواج کنم. در نهایت دو سال پس از ازدواج با شهین، او را طلاق دادم و با محبوبه ازدواج کردم. محبوبه به من گفت پیش از ازدواج با من، دو ازدواج ناموفق داشته، اما پس از مدتی متوجه شدم دروغ گفته است و او درواقع دو شناسنامه دارد و پیش از ازدواج با من چهار ازدواج ناموفق داشته. از همان زمان اختلاف بین من و محبوبه شروع شد و سر همین موضوع با همدیگر قهر کردیم. متهم ادامه داد: یک روز که با هم دعوایمان شده بود، محبوبه با چاقو خودزنی کرد، البته سابقه خودزنی داشت و مواد مخدر نیز مصرف می‌کرد. از خانه خارج شد و چند روز قبل از قتل در تماس با من گفت که باید از هم جدا شویم. من نیز روز حادثه با وی در نزدیکی دادگاه خانواده اسلامشهر قرار گذاشتم که پس از مراجعه به دادگاه گفتند باید قبل از دادگاه به دفترخانه برویم. قرار بود به دفترخانه برویم که با محبوبه بحثم شد. وی چاقویی را که با آن خودزنی کرده بود، روی گلویش گذاشت، من نیز در یک لحظه عصبی شدم، چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم، در آن لحظه حواسم جمع نبود، پشیمان شدم و با اورژانس تماس گرفتم، اما نمی‌دانم چه شد که با خودرویم فرار کردم و به تهران آمدم. حسام در ادامه اعترافاتش گفت: محبوبه را دوست داشتم و نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. در نهایت موضوع را به مادرم گفتم و چون عذاب وجدان داشتم، همراه با مادرم نزد پلیس رفتیم و به قتل اعتراف کردم. متهم پس از این اظهارات با دستور محسن مدیرروستا، بازپرس ویژه قتل پایتخت، بازداشت شد و با توجه به اینکه قتل در اسلامشهر به وقوع پیوسته بود، پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت برای رسیدگی به دادسرای مربوطه در اسلامشهر ارسال شد.
منبع: روزنامه شرق