تبیان، دستیار زندگی

چگونه جشن تولد کودک را به یاد ماندنی کنیم ؟

راه های متنوع برای برگزاری جشن تولد کودک

جشن تولد یکی از دوست داشتنی ترین اتفاقاتی است که در طول سال برایمان می افتد اما این روز برای کودکان صد چندان شیرین تر است . کودکان در طول سال برای روز تولدشان روز شماری می کنند. کاری که کودکان را در روز تولدشان خوشحال تر می کند حضور دوستان و هم سن و سالان انان در تولدشان است .همچنین راه های بسیار متنوع و زیادی برای برگزاری جشن تولد یک کودک وجود دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
جشن تولد، مهمانیف فرزندام، تم، وسایل تزیینی، میوه ی تولد، والدین، کادو دادن، زیبایی، کودک

لیستی از مهمانان را ایجاد کنید

 یکی از قوانین خوبی که در این شرایط می توان از آن تبعیت کرد، سن کودک به علاوه موارد زیر است:

بسته به بزرگسالانی که می توانند در این جشن حضور داشته باشند، می توانید فهرست خود را ایجاد کنید. اما این تعداد از بزرگسالان نباید بسیار زیاد باشد. به کودک خود اجازه دهید دوستان نزدیک خود را در به این جشن دعوت کند. حالا برنامه ریزی را آغاز نمایید.

زمانی که می خواهید لیست مهمانان را تهیه کنید، زمان بندی را مدنظر داشته باشید. آیا مواردی که ممکن است باعث ایجاد مشکل شود را از قبل مدنظر قرار داده اید؟ تعطیلات، فعالیت های مدرسه و سایر موارد؟

خلاقانه عمل كنید

 وقتی فرزندان شما هنوز كوچك هستند می‌توانید از موضوعات و تم‌های خاصی برای مهمانی خود استفاده كنید. هنوز آن‌ها آن‌قدر بزرگ نشده‌اند كه از شما بخواهند در وسایل تزئینی باید چیزی از شخصیت‌های كارتونی مورد علاقه آن‌ها وجود داشته باشد.

موضوع و تمی را برای مهمانی تولد فرزندتان انتخاب كنیدو چیزهایی هم از وسایل مورد علاقه او در این تزئینات اضافه كنید.

 ظرف‌های كاغذی یا پلاستیكی و ظروف نقره‌ای را به شیوه‌ای جذاب نمایش دهید

 استفاده از ظرف‌های یك بار مصرف در اكثر مهمانی‌ها ضروری هستند. به جای قرار دادن همه قاشق‌ها و چنگال‌ها پلاستیكی بر روی میز، آن‌ها با دستمالی زیبا بپیچید یا دور آن‌ها را با روبانی گره بزنید. این كار جلوه زیبایی به آن‌ها می‌دهد و مهمان‌ها می‌توانند به راحتی یك دست قاشق و چنگال را از روی میز بردارند.

تم مناسب را انتخاب کنید

سن، جنسیت، علایق و سرگرمی مهمان افتخاری را در نظر بگیرید! سپس تمی را انتخاب کنید که کاملا از همه لحاظ با شخص همخوانی داشته باشد. شما می‌توانید همه چیز را با تم مربوطه به نحوی منطبق کرده و همخوان سازید و یا اینکه تنها دکوراسیون و غذاهای سرو شدنی را با آن تم همخوان کنید.

چاپ عکس فرد بر روی تمامی وسایل تزیینی و کیک

یکی از ایده‌های جالبی که می‌توانید در نظر بگیرید، چاپ کردن یکی از عکس‌های دلنشین و زیبای فرد بر روی کیک و همچنین وسایل تزیینی می‌باشد. شما می‌توانید کل تم تولد را با سفارش چاپ عکس صاحب تولد بر روی وسایل تزیینی مانند بادکنک، کلاه و حتی لیوان‌ها و خوراکی‌هایی مانند کیک و شکلات، یک جشن تولد بی‌نظیر و متفاوتی را برای عزیزان خود برگزار کنید.

کودک تان از چه غذا، دسر و یا کیکی خوشش می آید؟

یکی از بهترین مواردی که هر کودکی را ذوق زده و خوشحال می کند و آب دهانش را راه می اندازد خوراکی های خوشمزه و لذیذ است. بر اساس سلیقه هر کودک می توان از خوراکی های ترش ، شیرین ، شور و … استفاده نمود.
برای کودکانی که طعم های ترش را دوست دارند می توان از لواشک ها و آلوچه ها با طعم های مختلف استفاده نمود.
برای کودکانی هم که طعم های شیرین را دوست دارند می توان کیک ها و شیرینی های مختلفی با طعم های توت فرنگی و … بر اساس سلیقه خودش تهیه نمود.
البته دقت داشته باشید که سلیقه تمامی مهمانان خود را نیز باید در نظر بگیرید.

میوه‌های تولد را تزیین کنید

میوه تولد به شکل‌های گوناگونی قابل تزیین می‌باشد. یک نمونه از آن تزیین میوه توسط سیخ چوبی با انواع میوه‌ها و روش دیگر آن آغشته کردن میوه‌ها با شکلات می‌باشد. شما همچنین می‌توانید طرح‌های دلخواهی را بر روی این میوه‌های شکلاتی نیز دیزاین کنید. همچنین شما با انواع میوه های خرد شده می‌توانید اشکال مورد دلخواه خود را با توجه به تم تولد درست کنید و یا اینکه حروف تولدت مبارک و یا Happy Birthday را به‌کمک این میوه‌ها دیزاین کنید، و یا حتی میوه ها را بشکل یک کیک تولد بر روی هم بچینید.
جشن تولد، مهمانیف فرزندام، تم، وسایل تزیینی، میوه ی تولد، والدین، کادو دادن، زیبایی، کودک

کودک تان چه می خواهد؟

بارها برای والدین پیش آمده که هنگامی که با فرزند خود به گشت و گذار می روند، کودک آنها از وسیله یا اسباب بازی خاصی( ماشین، عروسک، اسکیت و …) خوشش می آید که در آن لحظه به دلایل مختلف بسیاری برای والدین تهیه آن امکان پذیر نیست و در این مواقع کودک با اندوه بسیاری به سوی خانه قدم می گذارد.
یکی از بهترین راه هایی که می توان کودک را در جشن تولدش خوشحال نمود این است که وسیله ای که کودک دوست دارد را برایش تهیه نموده و به عنوان کادو تقدیمش کنیم.

4 نکته درباره کادودادن و کادوگرفتن

1 – برای بالارفتن اعتماد به نفس فرزندتان، از او بخواهید خودش کادوها را باز کند. او از این کار لذت می برد.

2 – به فرزندتان بیاموزید پس از بازکردن هر کادو، از دوستی که آن هدیه را آورده است، تشکر کند و او را ببوسد.

3 – از او بخواهید که پیش از بازکردن کادوها، حتما از تمام کسانی که در جشن او شرکت کرده اند، تشکر کند. یادآور شوید که این کار نوعی احترام گذاشتن است.

4 – بهتر است به تعداد تمام بچه ها، یک هدیه کوچک مانند عروسک های کوچک پولیشی، گیره سر، مداد و پاک کن، تراش یا یک بسته مدادرنگی بخرید و در پایان جشن آنها را بین بچه ها پخش کنید.

منابع : شوکو برند/ تشریفات مجلس / سلامت نیوز / چیدانه 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.