تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی راویولی کدو سبز

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راویولی کدو سبز

مواد اولیه:

گوجه فرنگی 2 عدد
گوجه زیتونی 1 پیمانه
سیر 4 حبه
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری
ریحان تازه خرد شده 1/4 پیمانه
آویشن 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز نوک قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی
کدو سبز 3 عدد
پنیر ریکوتا 1 پیمانه
پنیر پارمزان رنده شده 1/2 پیمانه
پنیر فتا 1/2 پیمانه

روش تهیه:

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. گوجه فرنگی‌ها را اسلایس کنید و همراه با گوجه‌های زیتونی کف تابه مناسب فر بچینید (به صورت یک لایه). روغن، سرکه بالزامیک، نصف ریحان خرد شده، آویشن، نمک، فلفل و فلفل قرمز را روی آنها بریزید و کمی زیر و رو کنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. سپس تابه را حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا گوجه پخته شود.
در این مدت راویولی را آماده کنید. کدوسبزها را به صورت طولی ورقه کنید و ورقه‌ها را روی سطحی پوشیده شده از دستمال حوله‌ای بچینید. مقداری نمک روی آن بپاشید. پنیرها را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. ریحان خرد شده باقیمانده را با کمی نمک و فلفل به آن اضافه و میکس کنید.
۴ تا از ورقه‌های کدو را بردارید و به شکل ستاره روی هم بچینید (یک به علاوه و یک ضربدر روی هم). یک قاشق از مخلوط پنیر را بردارید و وسط ستاره بریزید. لبه ورقه‌های کدو را روی پنیر جمع کنید و به این ترتیب راویولی را ببندید.
وقتی گوجه‌ها را از فر خارج کردید راویولی های کدو را داخل تابه لابه‌لای گوجه‌ها بچینید (وری که باز نشوند) و کمی نمک و فلفل روی آنها بپاشید.
سپس دوباره به مدت ۱۵ دقیقه به فر منتقل کنید. راویولی کدو سبز پنیری شما آماده است. آن را همراه با سبزی خوردن نوش جان کنید.
منبع: ایران کوک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.