تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی سالاد مرغ و آووکادو

ژامبون را نگینی خرد کرده و داخل سینی فر قرار دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سالاد مرغ و آوودکادو

مواد اولیه:

سینه مرغ (بدون استخوان): ۲ عدد (۶۰۰ گرم) ژامبون گوشت (در صورت تمایل): ۳ ورقه کاهو (خردشده): ۳ پیمانه ریحان: یک دوم پیمانه گوجه گیلاسی (از وسط دو نیم شده): یک دوم پیمانه پیاز قرمز (نگینی خردشده): ۳ ق س آووکادو (اسلایس شده): ۱ عدد رزماری تازه: ۱ ق س نمک: یک دوم ق چ آب لیموترش: ۱ ق س

مواد اولیه سس:

سس خردل: ۱ ق چ روغن زیتون: ۴ ق س سرکه سیب: ۲ ق س رزماری (خردشده): یک دوم ق س نمک: یک چهارم ق چ

روش تهیه:

ژامبون را نگینی خرد کرده و داخل سینی فر قرار دهید. بعد آن را در طبق وسط فر از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت ۷ دقیقه قرار دهید تا ترد شود. سپس آن را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید.
رزماری، نمک و آب لیمو ترش را داخل کاسه ای با هم مخلوط کرده و سینه مرغ را درون آن قرار دهید. بعد روی آن را با روکش نایلونی بپوشانید و به مدت ۶۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.
مرغ مزه دار شده را درون تابه چدنی بدون روغن قرار دهید. بعد آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا کاملا پخته و هر دو طرف آن طلایی رنگ شود. سپس آن را از تابه خارج کرده و روی تخته قرار دهید و به دلخواه اسلایس کنید.
اسلایس مرغ را یک طرف ظرفی بچینید. سپس به ترتیب کاهو، ریحان و آووکادو را کنار مرغ قرار دهید. بعد روی آن گوجه گیلاسی، ژامبون کبابی شده و پیاز را بریزید.

روش تهیه سس:

سس خردل، روغن زیتون، سرکه سیب، رزماری و نمک را داخل کاسه ای با هم مخلوط کنید.
سس آماده شده را روی سالاد ریخته و سرو کنید.
منبع: پرشین وی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.