تبیان، دستیار زندگی

گزارشی از آخرین مراحل تولید یک مینی‌سریال

«دختر گمشده» در ایستگاه پایانی

دختر گمشده مجموعه‌ای مهیج و پلیسی است که داستان گم شدن یک دختر نوجوان را روایت می‌کند. در خلاصه داستان آمده: هیچ سرنخی از سرنوشت دختر و این‌که چه بلایی بر سر او آمده نیست و در این راستا، پلیس وارد قصه می‌شود تا با همکاری یک مددکار اجتماعی، ردی از او بیابد... .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دختر گمشده

احمد کاوری، بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان سریال کوتاه «دختر گمشده» عنوان کرد: کار در حال انجام مراحل تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی است و سپس آماده پخش از یکی از شبکه‌های سیما خواهد بود. کاوری گفت: این‌که زمان پخش اثر کی باشد یا از کدام شبکه روی آنتن برود، هنوز مشخص نیست. سریال ما محصولی از سیمافیلم و با مشارکت موسسه ناجی هنر تولید شده و تصمیم برای بهترین زمان پخش توسط آنها گرفته خواهد شد.

کوروش تهامی، هدایت هاشمی، هومن حاجی‌عبداللهی، کامبیز دارابی، کرامت رودساز، ماه‌چهره خلیلی، شهرزاد کمال‌زاده و آوا کاوری از بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. آوا کاوری همان دختر گمشده سریال است؛ کوروش تهامی در یک نقش‌آفرینی متفاوت، نقش یک پلیس نیروی انتظامی را ایفا می‌کند که به دنبال سرنوشت دختر می‌گردد و ماه‌چهره خلیلی، همسرش که یک مشاور اجتماعی است هم با همکاری شهرزاد کمال‌زاده، همراهی‌اش می‌کنند تا ریشه‌های اجتماعی برای فرار از خانه را جست‌وجو کند. این دختر گمشده خانواده‌ای سرشناس هم دارد که گم شدنش، پای خانواده‌اش را به میان می‌کشد و ظرفیت‌های خانوادگی و موقعیت اجتماعی‌اش در مفقود شدن او بررسی می‌شود. گفتنی است مجموعه کوتاه داستانی دختر گمشده که به قلم حسین تراب‌نژاد به رشته نگارش درآمده، شش قسمت دارد و فیلمبرداری آن در زمستان سال گذشته به پایان رسیده است.

سریالم ربطی به فینچر ندارد!

چهار سال پیش دیوید فینچر کارگردان نام‌آشنای هالیوودی، فیلمی را بر مبنای رمان معروف و پرفروش گیلین فلین یعنی «دختر گمشده» کارگردانی و روانه پرده نمایش سینماها کرد. فیلمی که چون کتابش معروف و زبان‌زد شد و حتی سروصدا به پا کرد. فلین در کتاب تحسین شده‌اش داستان زنی را به رشته نگارش درآورده بود که خسته از کار و وظایف زندگی روزمره، کوشید زندگی متفاوتی را برای خودش رقم بزند. کتاب در ورای موضوع تعلیقی و پلیسی خود، به موارد بسیاری چون جرایم خانگی، مشکلات زندگی‌های زناشویی و تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر افکار عمومی می‌پرداخت و از جمله دلایل موفقیتش هم پرداختن به همین حرف‌های تازه بود.

وقتی خبر از ساخت سریال ایرانی دختر گمشده به میان آمد، برای عده‌ای که آن کتاب را خوانده و فیلمش را دیده بودند، این شائبه ایجاد شد که شاید دختر گمشده با اقتباس از آن اثر ساخته شده باشد؛ اما کاوری با رد این فرض می‌گوید: مجموعه ما فقط نامی مشترک با آن اثر دارد و وجه شباهت دیگری در کار نیست. کوشیده‌ایم در دختر گمشده، داستانی نو را با رویکردی تازه مورد توجه قرار بدهیم و به بهانه گم شدن شخصیت اصلی، به مسائل و معضلات اجتماعی هم بپردازیم.

سرگرد منضبط اداره آگاهی

کوروش تهامی، هنرمند شناخته‌شده تلویزیون و سینما، از بازیگران اصلی در مجموعه دختر گمشده است که در یک نقش‌آفرینی متفاوت با دیگر نقش‌های کارنامه‌اش، این بار شخصیت یک پلیس اداره آگاهی را به تصویر می‌کشد. تهامی با اشاره به ضوابط این نقش می‌گوید: نقشم یک پلیس اداره آگاهی است که در رفتار با همکارانش دقیق و در برخورد با مجرمان سختگیر است. او با این‌که سن چندانی هم ندارد، اما می‌کوشد رفتار پخته و سنجیده‌ای داشته و الگوی خوبی برای خودش و اطرافیانش باشد.

بازیگر مجموعه‌هایی چون «زیر تیغ» و «مشق عشق» ادامه داد: تابه‌حال نقش پلیس را در کارنامه‌ام ایفا نکرده بودم و این تجربه‌ای تازه و جذاب برایم محسوب می‌شد. ضمن این‌که مهم‌ترین دلیل ایفای نقش در دختر گمشده، حضور احمد کاوری بود. من سال‌هاست که با او دوست هستم و با این حال مدت‌ها بود که فرصت نشده بود کاری مشترک با او انجام بدهم. تلاش کردم در این کار شمایلی جدید و صحیح از شخصیت یک پلیس به نمایش بگذارم و تعامل خوبی که با کاوری داشتم هم در ترسیم درست نقش به من کمک کرد.

منبع: جام جم