تبیان، دستیار زندگی

مسئول اعزام طلاب خراسان جنوبی به اردوهای جهادی خبر داد:

اعزام ۲۰۰ روحانی جهادگر به مناطق محروم خراسان جنوبی در تابستان؛ تزریق روحیه «امید» به مردم در اردوهای جهادی

مسئول اعزام طلاب خراسان جنوبی به اردوهای جهادی با بیان اینکه انتقال پیام مردم تنها نبوده و از یاد نرفته اند، یکی از پیام های جهادگران است، گفت: پیش بینی می شود تابستان امسال ۲۰۰ جهادگر به اردوهای جهادی در مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اردوی جهادی
حجت الاسلام مصطفی محمد دوست در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به برنامه ریزی ها برای اعزام طلاب و روحانیون به اردوهای جهادی در تابستان امسال، اظهار داشت: قرار است یک گروه جهادی متشکل از طلاب، آخر تیرماه در بخش عمرانی، ساخت مسجد و سرویس بهداشتی و ... به قهستان اعزام شوند.

وی از اعزام گروه دیگری از  طلاب به مناطق محروم سربیشه خبر داد و افزود: در حال حاضر طلاب برای اعزام اردوهای جهادی در حال ثبت نام بوده و یک گروه در مرداد ماه به روستای ماخونیک در بخش عمرانی و فرهنگی اعزام می شوند. مسئول اعزام طلاب خراسان جنوبی به اردوهای جهادی افزود: پیش بینی می شود تابستان امسال 200 طلبه  و روحانی بومی و غیر بومی به اروهای جهادی اعزام شوند.

حجت الاسلام محمد دوست اظهار کرد: در اردوهای جهادی دانشجویان، دانش آموزان، طلاب، مهندس و بسیجیان می‌آیند تا زکات آموزه‌های خود را با آموختن بپردازند، اما شاید در این روزها به این درک برسند که اینجا دانشگاهی دیگر برای اندوختن و یادگیری است. وی با اشاره به سخن شهید آوینی اظهار داشت: به درستی می‌گوید شأن انسان در ایمان، جهاد و هجرت است و هجرت مقدمه جهاد فی سبیل الله است و هجرت یعنی هجرت از سنگینی‌ها و جاذبه‌هایی که تو را به خاک می‌چسبانند.

اردوی جهادی
مسئول اعزام طلاب خراسان جنوبی به اردوهای جهادی گفت: یکی از مهمترین تأثیراتی که این اردوها بر روی جوانان دارد این است که با مشاهده کمبودها و نیازهای کشور، این تفکر در آن‌ها تقویت می‌شود تا بیش از گذشته به فکر محرومیت زدایی از همه مناطق ایران اسلامی باشند.

حجت الاسلام محمد دوست افزود: اگر این اردوها نبود بعضی از افراد شرکت کننده هیچ گاه تا پایان عمر خود هم نمی‌دانستند که چنین مشکلات و محرومیت‌هایی در نقاط مختلف کشور وجود دارد و طبعاً فکر و تلاشی هم برای رفع آن نداشتند، اما الان گاهی ایده‌های جالبی از سوی جوانان گروه برای محرومیت‌زدایی در بخش‌های مختلف مطرح می‌شود که نشان از دغدغه مندی آنان در زمینه پیشرفت و تعالی کشور و توجه به محرومان و مستضعفان دارد.

وی بیان داشت: این موضوع در آینده و احتمالاً در مسئولیت‌هایی که این افراد در قسمت‌های مختلف خواهند داشت، موثر است، همچنین می‌تواند در احساس مسئولیت آن‌ها در برابر مستضعفان و ولی نعمتان انقلاب نقش بسزایی داشته باشد. مسئول اعزام طلاب خراسان جنوبی به اردوهای جهادی تصریح کرد: کسانی که در این اردوهای جهادی حاضر می‌شوند می‌توانند این نوع زندگی را در همه قسمت‌ها و روزهای زندگی خود پیاده کنند و زندگی جهادی را سرمشق خود قرار دهند.

حجت الاسلام محمد دوست با بیان اینکه یکی از آثار مهم اردوهای جهادی این است که به محرومان هم وطن عزیزمان این پیام را انتقال می‌دهد که هنوز از یاد نرفته‌اند و هنوز افرادی هستند که به فکر آن‌ها و محرومیت زدایی از آن‌ها باشند، گفت: گاهی ممکن است ما نتوانیم کار زیادی انجام دهیم و خدمات ما در بازه زمانی محدود و در یک محل خاص نتواند بسیاری از انتظارات مردم محروم منطقه را مرتفع کند.

وی اضافه کرد: همین تزریق روحیه امید و دوری از یأس می‌تواند تأثیر خوبی بر زندگی آن‌ها بگذارد، همین که احساس می‌کنند عده‌ای مشکلات آن‌ها را می‌دانند و سعی در برطرف کردن آن‌ها دارند و در این راه هر کاری که از دستشان بربیاید برایشان انجام می‌دهند بسیار مهم است.



منبع: حوزه نیوز