تبیان، دستیار زندگی

با خوابیدن کنار همسر سالم بمانید

فواید خوابیدن در کنار همسری که دوستش دارید

دانشمندان 10 مورد از مزایای سلامتی خوابیدن کنار همسر و کسی که عاشقش هستید را توضیح می دهند ؛ خواب به اندازه غذا، آب و هوا برای سلامتی ضروری است. کارشناسان می گویند اگر شما در کنار همسرتان بخوابید، باعث تقویت سلامتی شما می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خوابیدن ،عشاق موفق، همسر، آرامش، استرس، فشار خون ،خواب کافی

علیرغم خروپف، پتو کشیدن، لگد زدن های ناخواسته و مجموعه ای از اختلالات شبانه، ده ها تن از محققان پیشنهاد کرده اند که به اشتراک گذاری تختتان با همسرتان مزایای بلند مدتی دارد ، مزایا و فوایدی که در ادامه  خواهیم گفت.

در اینجا 10 مورد از مزایای سلامتی خوابیدن در کنار همسرتان را آورده ایم:


1. کمک می کند تا سریعتر به خواب بروید:
آیا این وضعیت برایتان آشناست؟ در تخت تنها هستید و ذهن شما شروع به چرخیدن می کند. مغز شما دوباره فعال می شود و شروع به فکر کردن می کنید. تنظیم کردن ساعت خواب، خوابیدن را برای شما سخت تر می کند و مغزتان را تحریک می کند.

هنگامی که تختتان را با کسی که دوستش دارید به اشتراک می گذارید، آرام می شوید، زیرا خوابیدن با همسرتان به شما حس امنیت می دهد. هنگامی که بدن شما آرام است، در عرض چند دقیقه می خوابید.

2. سطح استرس را کاهش می دهد:

آندرا پیترسون در مجله وال استریت، نوشت که زمانی که شما تختتان را با همسرتان به اشتراک می گذارید، سطح کورتیزولتان کاهش می یابد. اکسیتوسین آزاد می کند، که به نام هورمون عشق شناخته می شود، موجب کاهش اضطراب می شود.

هنگامی که سطح استرس شما کم است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری های شدید مزمن را نیز کاهش می دهید.

3. التهاب بدن را کاهش می دهد:
پیترسون، همچنین می گوید هنگامی که در کنار همسرتان خواب هستید، سطح استرس کاهش می یابد، و همچنین سطح سیتوکین ها در بدن نیز کاهش می یابد. سیتوکین ها باعث التهاب و درد بدن می شوند.

از این رو، وجود یک بدن گرم دیگر در رختخوابتان این مشکلات فیزیکی را نیز از بین می برد. چه کسی به قرص مسکن نیاز دارد، هنگامی که از آغوش درمانی استفاده می کند؟ !

4. فشار خون را کاهش می دهد:
محققان دانشگاه کالیفرنیا شمالی، آزمایش خواب و صمیمیت را با 59 زنی که تجربیات آغوش گرفتن از همسرشان را داشته اند، را انجام داده اند. محققان پس از تجزیه و تحلیل سطح اکسیتوسین و بررسی فشار خون آنها، دریافتند، افرادی که دارای بالاترین سطح اکسیتوسین هستند، پایین ترین فشار خون را دارند.

دکتر دیوید هامیلتون، نویسنده "چرا مهربانی برای شما مفید است"، به دیلی میل در باره پیامدهای آزمایش اش می گوید:این هورمون به نظر می رسد مانند داروهای آنژین ( برای تورم و درد) طبیعی کار می کند، زیرا کمک می کند تا تنگی رگ های خونی کاهش یابد.

5. شرایط ایده آل خواب را تقویت می کند:
درجه حرارت بدن شما پایین می آید. هنگامی که بدن شما خنک شود، گرمای بدن همسرتان کمک می کند تا شما آرام و راحت بخوابید.با توجه به ناتالی داوتویچ از بنیاد ملی خواب، به اشتراک گذاشتن پتو با همسرتان باعث گرمتر شدنتان می شود.

خوب است که شرایط ایده آلی برای خوابتان را با ترکیب مناسبی از گرما و سرما داشته باشید.

6. خواب کافی به شما انرژی می دهد:
هنگامی که شما شرایط عالی خوابیدن با همسرتان را داشته باشید، بهترین کیفیت خواب را دریافت خواهید کرد.بنابراین، با خلق و خوی بد و یا سردرد از خواب بیدار نخواهید شد. به جای آن، می توانید منتظر انرژی مثبت بیشتری در روزتان باشید. ذهنتان نیز پاک و با طراوت خواهد بود، تا افکار مثبت را دریافت کنید.

7. سیستم ایمنی را بهبود می بخشد:
اگر رختخواب خود را با همسرتان به اشتراک بگذارید، گاهی اوقات ممکن است به عشق ورزیدن منجر شود، که این کار می تواند سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت کند ،

به گفته کارشناسان دانشگاه پنسیلوانیا، زوجهایی که به طور منظم در رختخواب عشق ورزی دارند، شانس بیشتری برای مبارزه با آنفولانزا یا سرماخوردگی دارند، زیرا آنتی بادی های بیشتری را تولید می کنند و بدنشان سالم تر می ماند.

8. روند پیری را کاهش می دهد:
یک روانپزشک اسکاتلندی در کتاب "اسرار جوان ماندن" نوشته است خوابیدن و عشق ورزیدن منظم با همسرتان شما را 10 سال جوان تر نگه می دارد. علاوه بر این، هنگامی که سطوح استرستان پایین باشد، بدن شما به طور طبیعی جوانتر می شود.

9. شما با همسرتان همگام می شوید:
زوج هایی که همان زمان به رختخواب می روند و می خوابند (و احتمالا همان زمان از خواب بیدار می شوند) ساعت های بدن شان مثل هم است ، آنها ساعات همدیگر می شوند. طبق یک مطالعه که در مجله مریتال و فمیلی تراپی نوشته شد، این هماهنگی می تواند نشان دهد که زوجین چقدر از رابطه خود راضی هستند.

10. نزدیکی فیزیکی در هنگام خواب باعث بهبود رابطه می شود:
مطالعه دیگری از دانشگاه هرتفوردشایر به بررسی تأثیر تماس فیزیکی در طول خواب در میان 1000 زوج پرداخت. متوجه شدند ، کسانی که با فاصله 2.5 سانتیمتری از یکدیگر می خوابند، بدین معنی است که همدیگر را در آغوش گرفته اند و خیلی نزدیک بهم خوابیده اند، که به طور کلی یعنی رابطه خوبی دارند ؛ حداقل 86.5% زوج ها در این مطالعه، ظاهرا در این موقعیت می خوابیدند.


منبع : نمناک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.