تبیان، دستیار زندگی

تکنولوژی انویدیا

تکنولوژی هوش مصنوعی انویدیا قادر است کیفیت تصاویر بد را با نگاه به عکس‌های بد دیگر افزایش دهد؛ حتی در صورتی که تصویر سالم در اختیار AI قرار نگرفته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هوش مصنوعی
گروهی از محققان انویدیا، ام آی تی و دانشگاه آالتو موفق به پیدا کردن راهی شده‌اند که در آن می‌توان تصاویر پیکسلی را با استفاده از هوش مصنوعی ترمیم کرد. سیستم AI این کار را حتی در شرایطی انجام می‌دهد که هرگز نمونه‌ای صاف از تصویر هدف را ندیده باشد.

این گروه برای بازیابی عکس‌هایی با ورودی شلوغ، از یادگیری عمیق استفاده کردند -نوعی از یادگیری ماشینی که می‌تواند به AI یاد دهد تصاویر، نوشته‌ها و ویدیوها را کنار یکدیگر قرار دهد.

کاربردهای عملی‌تر برای این رویکرد مبتنی بر یادگیری عمیق، استفاده در زمینه‌های پزشکی است؛ جایی که کیفیت اسکن‌های MRI و دیگر تصاویر پزشکی تا حد زیادی می‌تواند افزایش پیدا کند.


در حالی که مدل قبلی با نشان دادن تصویر اصلی به هوش مصنوعی، به آن می‌آموخت که عکس‌های فاقد برخی خصوصیات ظاهری را بازسازی کند، روش جدید به گونه‌ای است که هوش مصنوعی تنها با استفاده از «داده‌های خراب» یا دو عکس تارشده، قادر به بازسازی یک تصویر صاف است.

به شکلی غیر منتظره نیز توانایی هوش مصنوعی در حذف نوشته‌ها، آرتیفکت‌ها و زیباسازی تصاویر، نتیجه بهتری در مقایسه با رویکرد قبلی داشته است.

تکنولوژی هوش مصنوعی انویدیا این کار را با به‌کارگیری یک شبکه عصبی که با استفاده از تصاویر خراب آموزش داده شده است، انجام می‌دهد.

در اینجا، هوش مصنوعی نیازی به تصویر واضح ندارد، اما باید تصویر منبع را دو بار مشاهده کند. آزمایش‌ها نشان داده‌اند استفاده از این روش برای متریال‌هایی که تحت تاثیر نویزهای مصنوعی هستند (نویز پواسون، گاوسی و دوقطبی)، سودبخش بوده و کیفیت تصویر نهایی آن تقریبا با تصاویری که با استفاده از نمونه‌های صاف بازسازی شده بودند، یکسان است.

یکی از مهیج‌ترین چیزها در مورد این سیستم، کاهش قابل توجه زمان برای رندرینگ است؛ در واقع ما در مورد میلی‌ثانیه‌ها صحبت می‌کنیم.

کاربردهای عملی‌تر برای این رویکرد مبتنی بر یادگیری عمیق، استفاده در زمینه‌های پزشکی است؛ جایی که کیفیت اسکن‌های MRI و دیگر تصاویر پزشکی تا حد زیادی می‌تواند افزایش پیدا کند.
منبع: گجت نیوز