تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه‌ی اسلایس مارمالاد کرامبلی

ابتدا سینی فر به ابعاد ۲۰×۳۰ سانتی متر را چرب نمایید و کاغذ روغنی بیندازید به گونه ای که کاغذ روغنی دو طرف از لبه های سینی بلندتر باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ابتدا سینی فر به ابعاد ۲۰×۳۰ سانتی متر را چرب نمایید و کاغذ روغنی بیندازید به گونه ای که کاغذ روغنی دو طرف از لبه های سینی بلندتر باشد.

مواد اولیه لایه زیرین:

کرم: ۱۴۰ گرم پودر قند: ۸۵ گرم آرد: ۱۵۰ گرم نشاسته ذرت (سفید رنگ): ۸۵ گرم

مواد اولیه میانی:

مارمالاد آلبالو: حدود ۳۵۰ گرم

مواد اولیه رویه:

کره سرد (ریز خرد شده): ۷۵ گرم پودر قند: ۸۵ گرم نشاسته: ۱۱۵ گرم بیکینگ پودر: یک قاشق چای خوری پرک بادام: ۴۰ گرم

روش تهیه:

ابتدا سینی فر به ابعاد ۲۰×۳۰ سانتی متر را چرب نمایید و کاغذ روغنی بیندازید به گونه ای که کاغذ روغنی دو طرف از لبه های سینی بلندتر باشد. کره را به همراه پودر قند با همزن برقی بزنید تا کاملا پوک، سبک و کرمی مانند شود. سپس ترکیب آرد و نشاسته ذرت الک شده را به ترکیب کره ای اضافه کنید و با نوک انگشتان هم بزنید در حدی که با هم مخلوط شوند و به صورت خمیری نرم و لطیف در آیند، کافی است خمیر حاصل را کف سینی فر آماده قرار داده و کاملا پرس نمایید سپس به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. پس از استراحت، سینی فر را به مدت تقریبی ۱۵ دقیقه در فر از پیش گرم شده به دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید در حدی که روی خمیر کمی طلایی شود. سینی را از فر خارج نموده مارمالاد را روی خمیر به کمک پالت پهن نمایید. مواد رویه را روی آن بریزید و به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید در حدی که روی اسلایس طلایی گردد. سینی فر را خارج نموده کنار بگذارید تا کمی ولرم شود سپس به ابعاد دلخواه برش بزنید.
منبع: پرشین وی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.