تبیان، دستیار زندگی

ام اس، مبتلا را به دره نمی‌اندازد، نگاه جامعه است که این کار را می‌کند/ رونمایی از کلیپ «یادگار سرو» به حضور کیوان ساکت و وحید تاج

کلیپ «یادگار سرو» درباره بیماران مبتلا به ام اس، با شعری از هوشنگ ابتهاج، آهنگسازی کیوان ساکت و صدای وحید تاج در اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری انجمن ام‌اس ایران رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رونمایی از کلیپ «یادگار سرو»
 
کلیپ «یادگار سرو» با صدای وحید تاج و آهنگسازی کیوان ساکت درباره مبتلایان به ام اس، عصر روز گذشته چهارشنبه 20 تیر با حضور این دو هنرمند و دیگر چهره‌های فرهنگی و هنری در اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری انجمن ام‌اس ایران در ایوان شمس رونمایی شد. 

پخش این کلیپ، حسن ختام رویداد اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی هنری با موضوع بیماری ام اس بود که بانى برگزارى آن انجمن ام اس ایران است.

حسین کاکاوند (تهیه کننده)، مازیار رضاخانی (کارگردان)، علی تبریزی (فیلمبردار و تدوینگر) و لادن قناد (کارگردان پرفورمنس) در کنار هوشنگ ابتهاج (شاعر)، کیوان ساکت (آهنگساز) و وحید تاج (خواننده) عوامل سازنده این کلیپ بودند.   

از جمله چهره‌هاى اجتماعى و سیاسى حاضر در این مراسم می‌توان به محمدهادى ایازی (معاون اجتماعی وزیر بهداشت)، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد فارابی)، سمانه زمانی (مدیرکل سلامت شهرداری تهران) و  محمدعلی صحرائیان (نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ام اس ایران)  اشاره کرد.

در این مراسم، پس از صحبت‌هاى سیدجواد یحیوی (مجرى مراسم) درباره ماهیت جشنواره و پخش ویدئویى درباره مشکلات مبتلایان به ام اس، محمدعلی صحراییان، محمدهادى ایازی و حسین کاکاوند (مدیر اجرایی برنامه‌های روز جهانی ام‌اس و تهیه‌کننده کلیپ «یادگار سرو») درباره هدف از برگزارى این جشنواره و تاثیر آن بر جامعه، صحبت کردند.

کاکاوند با اشاره به این که تصویر مخاطب عام از بیمار مبتلا به ام اس، زهرا سادات فیلم «طلا و مس» است گفت: مبتلایان به ام اس زیادی در جامعه داریم که زندگی و ظاهری کاملا عادی مثل باقی مردم دارند، موضوع مهم این است که باید از این بیماران حمایت کنیم تا بیماری‌شان کنترل شود و به مراحل خطرناک نرسد.

او ادامه داد: با ساخت این کلیپ می‌خواستیم تصویر غلط مخاطبان را درباره بیمارى ام اس از بین ببریم. فعالیت‌های فرهنگی هنری انجمن ام‌ اس، می‌خواهد با زبان، هنر و خلاقیت هنرمندان به جامعه بگوید که ام‌اس، فرد مبتلا را به دره نینداخته است اما نگاه جامعه او را به دره‌ای می‌اندازد که بیرون آمدن از آن بسیار سخت است.

جشنواره فرهنگی هنری امسال با عنوان «سمفونی لک‌لک‌ها» با هدف معرفی ایده‌های نو و آفرینش‌های متفاوت و خلاقانه هنری با موضوع ام اس از دوم تا بیستم تیر در محل فرهنگستان هنر برپا بود. هدف از برگزاری سالیانه این جشنواره، شناخت بهتر و صحیح جامعه نسبت ام‌ اس است. شعار امسال روز جهانى ام‌اس، در کنار هم برابر ام‌اس بود.

منبع : خبرگزاری ایلنا