تبیان، دستیار زندگی

سرقت‌های فرهنگی ناجوانمردانه است

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: تلاش سازمان میراث‌فرهنگی برای ثبت آثار خوشنویسی ستودنی است و باید ادامه داشته باشد تا شاهد سرقت‌های ناجوانمردانه این آثار فرهنگی نباشیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خوشنویسی
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن بلخاری با اشاره به اینکه ایرانیان در عرصه فرهنگ و هنر یکی از ملت‌های بی‌نظیر هستیم، اظهار داشت: تاریخ ما مشحون با مواریث مختلف است و اینگونه مراسم‌ها و اقدامات باعث شناسایی و معرفی این آثار و مفاخر کشور در جهان می‌شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران ادامه داد: میرعماد حافظ عرصه هنر ایرانی در خوشنویسی است، حیف بود که این تمدن صاحب حافظ باشد و صاحب میرعماد نباشد.

وی تصریح کرد: «ما ایرانیان از تبار کلمه هستیم نه از تبار تصویر، کسانی که با مکاتب نگارگری آشنا هستند می‌دانند تصویر در خدمت کلمه است، تاریخ ایران باستان نشان می‌دهد که کلمه‌محور بوده‌ایم.

همچنین عبدالمهدی مستکین معاون بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو گفت: بیش از 400 سال است که میرعماد از دنیا رفته است اما دلدادگان او دست از انتشار و معرفی آثار او نکشیدند.

مستکین افزود: پاسداری و حفاظت از این آثار و مفاخر وظیفه ماست و ثبت اولین قدم در این مسیر محسوب می‌شود، اگر ما ایرانیان به هوش نباشیم میراث ما رفته رفته از یاد خواهد رفت.
منبع: تسنیم