تبیان، دستیار زندگی
به گزارش تبیان وی كه چندی پیش نمایشنامه "از تاریكی" را به شورای گزینش متون مجموعه تئاتر شهر پیشنهاد كرده بود، ‌ گفت: این نمایشنامه بدون هیچ دلیلی رد شد و به همین دلیل متن دیگری را جایگزین كردم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از تئاتر چه خبر

از تئاتر چه خبر

براساس رمانی از "گراهام گرین"؛

محمد یعقوبی نمایشنامه‌ی "كنسول‌ افتخاری" را پیشنهاد كرد.

محمد یعقوبی نمایشنامه "كنسول افتخاری" را بر اساس رمانی به همین نام از "گراهام گرین" برای اجرا در تئاتر شهر پیشنهاد كرد.

به گزارش تبیان وی كه چندی پیش نمایشنامه "از تاریكی" را به شورای گزینش متون مجموعه تئاتر شهر پیشنهاد كرده بود، ‌ گفت: این نمایشنامه بدون هیچ دلیلی رد شد و به همین دلیل متن دیگری را جایگزین كردم.

یعقوبی كه پیش از این قصد داشت نمایشنامه "سال سگ" را برای اجرا ارایه دهد به ایسنا گفت:‌ پایان آن نمایشنامه مرا ارضا نمی‌كرد و همچنین چون علاقه‌ای نداشتم كه این نمایشنامه هم رد بشود، آن را ارایه نكردم.

این نمایشنامه‌نویس و كارگردان تئاتر درباره‌ی نوع نگاهش به رمان گراهام گرین گفت: نگاه من كاملا اقتباسی است و برداشت آزاد نیست، اما با توجه به اینكه قرار است این رمان به صورت نمایش اجرا شود، بر جنبه‌های دراماتیك آن تاكید كرده‌ام و شخصیتهای غیر كار آمد را حذف كرده‌ام، به گونه‌ای كه نمایش با حضور 9 بازیگر به صحنه می‌رود.

"كنسول افتخاری" ماجرای یك آدم ربایی است كه در یكی از كشورهای آمریكای لاتین رخ می‌دهد و گروهی تصمیم می‌گیرند با دزدیدن سفیر آمریكا، زندانی‌های سیاسی خود را آزاد كنند، اما این گروه به اشتباه، فرد دیگری را می‌ربایند و…

از تئاتر چه خبر

یعقوبی درباره‌ی زمان و سالن اجرای این نمایش گفت: طبق صحبتهایی كه انجام شده، نمایش آذرماه در سالن سایه اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: این نمایشنامه را مدتی پیش نوشته‌ام و اجرای آن جزو برنامه‌هایم بود كه امیدوارم این دفعه مشكلی پیش نیاید و متن تصویب شود.

نمایش «مرگ تدریجی آقای تركاشوند» درباره تنهایی انسان‌هاست.

كارگردان نمایش «مرگ تدریجی آقای تركاشوند» گفت: این نمایشنامه بدون توجه داشتن به مرزها به تنهایی آدم‌ها می‌پردازد.

رایگان درباره این نمایش و عوامل و زمان اجرای آن گفت: تا وقتی كه زمان و مكان دقیق اجرای نمایش مشخص نشود، نمی‌توان درباره عوامل صحبت كرد.

به گزارش تبیان این در حالی است كه شورای انتخاب نمایش‌ها در تئاترشهر این نمایش را برای اجرای عمومی در تئاترشهر به همراه پنج نمایش دیگر انتخاب كرده است.

رایگان پیش از این نمایشنامه «مرگ تدریجی آقای تركاشوند» را در كافه تریا بازخوانی كرده بود.

وی زندگی خود را در سوئد سپری كرده است و تحصیل كرده تئاتر است و سال پیش هم نمایشی را با بازی خود و همسرش رویا تیموریان در سالن شماره دو تئاتر شهر به روی صحنه برد.

رایگان همچنین در چندین فیلم از جمله «خیلی دور، خیلی نزدیك» و « كافه ستاره » ایفای نقش كرده است.