تبیان، دستیار زندگی

قبل از ازدواج با دختری ارتباط داشتم، می ترسم همسرم بفهمد!

به تازگی عقد کرده ام و همسرم را دوستدارم. قبل از ازدواج با خانمی در ارتباط بودم که بعد از مدتی ارتباط مان را قطع کردم. الان این خانم برای من مزاحمت ایجاد می کند و می ترسم همسرم این قضیه را بفهمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کلوب ازدواج

 
ترس از فهمیدن همسر از ارتباط با جنس مخالف قبل از ازدواج
جوانی 32 ساله ام با شغل آزاد و از نظر اقتصادی، فرهنگی و خانوادگی در سطح متوسط هستم. شش ماه پیش با دختری عقد کردم و از همه نظر با هم خوبیم ولی من قبل از ازدواج با دختری حدود یک سال و نیم آشنا بودم و بعد از مدتی به شدت پشیمان شدم چون اصلا آدم درستی نبود. حالا با این که نزدیک شش ماه است هیچ ارتباطی با او ندارم، گاهی آن دختر با ایجاد مزاحمتی که دارد، باعث استرسم می شود و نگرانم که خانمم بفهمد و بدبین شود.

پاسخ کارشناس
خوشحالم که از ازدواج فعلی تان راضی هستید و این که نمی خواهید مزاحمت های آن خانم باعث کدورت یا مشکلی در زندگی فعلی شما بشود، کاملا طبیعی و به جاست. مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که این مسئله نیازمند رفتاری کاملا قاطعانه از سمت شماست.

رفتار قاطعانه یعنی چه؟
قاطعیت یعنی حمایت کردن از حق و عقیده خود بدون این که به حق و عقیده دیگران تجاوزی شود و ابراز وجود مناسب یعنی بیان هرگونه احساسی به طرف مقابل بدون احساس اضطراب.

به هیچ وجه باج ندهید
اولین رفتار قاطعانه این است که شما هر راه  ارتباطی با او را که می تواند برای شما دردسرساز شود، مسدود کنید. منظورم شماره تلفن یا حضور در فضای مجازی است تا او نتواند پیغام بدهد یا زنگ بزند. این شماره ها را تعویض یا او را بلاک کنید تا راه ارتباطی تان قطع شود. یکی از رفتارهای اشتباهی که بعضی افراد انجام می دهند، این است که به دلیل ترس یا نگرانی، شروع به باج دادن به طرف مقابل می کنند. منظور از باج دادن یعنی مدام با فرد صحبت می کنند و گاهی حتی برای ممانعت از این که فرد مقابل عکس یا مدرکی برای همسرشان یا خانواده بفرستد، شروع به پول دادن یا ادامه صحبت می کنند که این رفتار بسیار اشتباه است. بهتر است این فرد اصلا متوجه نگرانی شما نشود تا از این طریق نتواند شما را کنترل کند. در ضمن و به طور صریح به این خانم اعلام کنید که من ازدواج کردم و نمی خواهم با شما هیچ گونه ارتباطی داشته باشم بنابراین اگر دوباره تماسی یا مزاحمتی داشته باشید، قانونی اقدام می کنم.

همسرتان را سربسته از این موضوع آگاه کنید
اما آخرین نکته ای که باید خدمت تان بگویم این است که اگر مزاحمت های این خانم خیلی نگران کننده است، می توانید همسرتان را با اشاره کوچکی آگاه کنید البته لازم نیست ماجرا را کاملا توضیح دهید. به طور مثال در همین حد بگویید که فردی در مکان هایی برایم مزاحمت ایجاد می کند، خواستم تو هم بدانی تا اگر زمانی مسئله ای به وجود آمد، افکار منفی یا سوءتفاهمی برایت پیش نیاید.

منبع : سیمرغ
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.