تبیان، دستیار زندگی
گروه موسیقی ایرانی حنانه در ادامه تور اروپایی‌شان، موسیقی سنتی و آوازهای محلی ایران را در کنسرواتوریوی رم پایتخت ایتالیا اجرا کردند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نغمه‌های محلی ایران در ایتالیا

نغمه‌های محلی ایران در ایتالیا

گروه موسیقی ایرانی حنانه در ادامه تور اروپایی‌شان، موسیقی سنتی و آوازهای محلی ایران را در کنسرواتوریوی رم پایتخت ایتالیا اجرا کردند.

گروه حنانه را "رضا مهینی" نوازنده دف، "احسان غفاری" نوازنده تار، "سیدكیانوش خلیلیان" نوازنده نی، "رضا خانلریان" نوازنده سه‌تار باس، "محمود جاهد" خواننده و کامران همت‌پور به‌عنوان سرپرست و نوازنده دیوان، سه‌تار و تنبور تشكیل داده‌اند كه قطعاتی را با اشعاری از حافظ و مولوی اجرا كردند.

به گزارش ایسنا کنسرت گروه حنانه در رم در دو بخش برگزار شد که بخش نخست مرکب‌خوانی در دستگاه ماهور، افشاری و اصفهانی بود و بخش دوم کنسرت، به دستگاه شور، ابوعطا و ملودی‌های کردی اختصاص داشت.

نغمه‌های محلی ایران در ایتالیا

کنسرت گروه حنانه با همكاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم، آکادمی هنرهای زیبای ایتالیا، کنسرواتوریوم شهر رم، وزارت آموزش و دانشگاه‌ها و پژوهش ایتالیا برگزار و با استقبال قابل توجه ایرانی‌های مقیم و ایتالیایی‌ها مواجه شد.

آخرین اجرای کنسرت گروه یادشده شامگاه چهارشنبه با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم، وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی و موزه ملی هنرهای شرقی ایتالیا در شهر رم ادامه پیدا كرد.

این گروه هفته گذشته کنسرت دیگری را در شهر شمالی ایتالیا، میلان برگزار کردند.