تبیان، دستیار زندگی

پلمب ۱۰۰ پلاک قرمز در شوش، مولوی و هرندی

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با اشاره به کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر در سال جاری از پلمب ۱۰۰ منزل پلاک قرمز در محلات شوش، مولوی و هرندی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مواد مخدر
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرهنگ محمد بخشنده در نشست خبری امروز خود با اشاره به کشفیات اخیر موادمخدر اظهار کرد: از 15 فروردین امسال حدود، 2 تن و 192 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده و در این مدت 8 باند قاچاق مواد مخدر متشکل از 43 قاچاقچی شناسایی و افراد این باندها دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه طی این مدت 9 هزار و 265 نفر در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر شده‌اند، از افزایش این دستگیری‌ها به‌میزان 85 درصد خبر داد و گفت:‌ علاوه بر این 6 هزار و 464 معتاد متجاهر نیز از سطح شهر تهران جمع‌آوری شدند و این در حالی بود که این افراد 3 ماه طول درمان و 3 ماه اضافه بر آن در مراکز نگهداری‌ معتادان، حضور داشتند.

وی در ادامه با تأکید بر پلیس بر پاکسازی نقاط آلوده تهران گفت: با تلاش همکاران ما در پاکسازی نقاط آلوده، بیش از 100 باب منزل پلاک قرمز پلمب شدند و این در حالی بود که صاحبان این منازل بسیار قدیمی که قدمت 80‌ــ‌70ساله داشتند، اتاق‌های متعدد این منازل را به ده‌ها نفر به‌صورت روزانه و با قیمتی معادل 10 هزار تومان کرایه می‌دادند.

بخشنده اضافه کرد: در این میان منازلی هم بودند که به‌دلیل اسکان زن و بچه، پلمب نشدند و موضوع به سازمان بهزیستی گزارش شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در ادامه با اشاره به دستگیری 57 خرده‌فروش مواد مخدر طی شب گذشته و امروز گفت: علاوه بر این همکاران ما موفق شدند 3 باند قاچاق مواد مخدر را هم شناسایی و منهدم کردند که در یکی از این موارد، 602 کیلوگرم مرفین که از طبس عازم تهران بود با همکاری وزارت اطلاعات کشف و ضبط و یک نفر نیز دستگیر شد.

وی افزود: همچنین یک باند 3نفره که در حال انتقال 130 کیلوگرم حشیش از بندرعباس به تهران بودند نیز در بزرگراه آزادگان و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

به‌گفته بخشنده، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ توانستند 11 کیلوگرم شیشه را از 20 فروشنده بنام در تهران کشف و ضبط کنند.
منبع: تسنیم