تبیان، دستیار زندگی

۲۴ تیر؛ آغاز زمان برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی در ایران

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از آغاز برگزاری بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی ۲۰۱۸ از ۲۴ تیرماه در تهران خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فاطمه مهاجرانی
 فاطمه مهاجرانی افزود: در بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی که از 24 تا 31 تیرماه جاری در تهران برگزاری می شود، دانش آموزان بیش از 60 کشور جهان به رقابت می پردازند.
وی اظهارداشت: طراحی سوالات هر ساله برعهده کشور میزبان است و فقط یک گروه پشتیبانی از ستاد جهانی المپیاد یک هفته قبل از برگزاری المپیاد، در کشور میزبان حاضر می شود تا سوالات را بررسی کند و در صورت اشکال نسبت به رفع آن اقدام شود.
مهاجرانی گفت: دراین رویداد علمی بزرگ از هر کشور دستکم 4 دانش آموز به همراه یک سرپرست و یک مدرس شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه آزمون های علمی المپیاد زیست شناسی از 2 آزمون نظری و چهار آزمون عملی تشکیل شده است، اضافه کرد: این المپیاد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
مهاجرانی، برگزاری این المپیاد ها را در تقویت بنیه علمی - پژوهشی و حس خودباوری دانش آموزان و معلمان ایرانی مهم دانست و یادآور شد: این رویداد علمی سبب می شود تا دانش آموزان فراتر از کتاب های درسی مطالبی مطالعه کنند و معلمان نیز علوم و مباحث جدید را به دانش آموزان انتقال دهند.
وی با اشاره به اینکه برای برگزاری المپیاد زیست شناسی 2018 تهران یک کمیته علمی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته که از استادان دانشگاه ها ، مرکز دانش پژوهان و برگزیدگان المپیادهای دوره های قبل هستند در چهار گروه سلولی مولکولی، زیست جانوری، زیست گیاهی و بوم‎شناسی و تکامل ساماندهی شدند.
وی یادآور شد: بیست و هشتمین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی به میزبانی انگلستان برگزار شد که در آن دانش آموزان ایران به 2 مدال طلا و 2 مدال نقره دست یافتند.
وی تاکید کرد: ایران تا کنون در19 دوره این المپیاد حضور داشته است.