تبیان، دستیار زندگی

مرتب کننده های اسباب بازی

ایده هایی برای نظم بخشیدن به اتاق کودک

هر چه می‌گذرد خانه‌ها کوچک‌تر می‌شود و جمع آوری وسایل دشوارتر. این جمع و جورکردن ها گاهی برای بچه‌ها ناخوشایند است. قطعاً آن ها مایل نیستند که وسایلشان را در جایی قرار دهیم که دور از دسترس باشند. در این مقاله سعی می‌کنیم تا ایده‌های جذابی برای نظم بخشیدن به وسایل اتاق کودک ارائه دهیم که خواسته‌های والدین و کودکان هر دو تأمین شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اتاق کودک

بخشی از فضای بازی کودکان را به جمع آوری وسایل اختصاص دهید

بهترین راه برای اینکه اسباب بازی‌ها را به جای خودش برگردانند این است که آن را به قسمتی از فضای بازی تبدیل کنید. مثلاً کمدی سفارش دهید یا بسازید که فضای یک کابینت کوچک اشپزخانه را تداعی می‌کند. این فضا به کودک ذوق منظم کردن وسایل را در چنین فضایی القا می‌کند.

سبدهای رنگین و کوچک به کمک شما می‌آیند

اسباب بازی‌های کوچک و ریز مانند انواع لگوها را به تفکیک درون سبدهای زیبا و رنگین بریزید.
از ساک‌های بزرگ خرید، برای دسته بندی کردن عروسک‌های ریزتر استفاده کنید. روی هر ساک هم برچسبی بزنید که مشخص باشد کدام اسباب‌ها و عروسک‌ها درون آن‌هاست.

اتاق کودک

روی هر کشو برچسب بزنید

این کار باعث می‌شود کودک شما هر روز صبح سردرگم نشود و به این شکل به او برنامه‌ای می‌دهید که هر روز هفته چه لباس‌هایی را بپوشد. به این شکل او زودتر و با آرامش بیشتری آماده خروج از خانه می‌شود. این برچسب‌ها مانند برنامه‌ای از پیش تعیین شده برای اوست.

از زیر تخت‌ها حداکثر استفاده را بکنید

هر کسی می‌داند که زیر تخت‌ها یکی از مکان‌های عالی برای جمع آوری و گردآوری وسایل و نگه داری آن‌هاست. اما متخصصان معتقدند که به دلیل دنج بودن این مکان، بعد از مدتی زیر تخت پر از وسایل به درد نخور پر گرد و خاک خواهد شد. پس نوع ویژه‌ای از سبدها را توصیه می‌کنند که چرخ دار طراحی شده و به سادگی در دسترس هستند.

اتاق کودک

بازیافت مدرن قفسه‌های کتاب

اگر قفسه‌های ساده کتاب را به صورت افقی روی زمین قرار دهیم و روی آن را با لایه‌ای از ابر با پوشش پارچه‌ای و جذاب بپوشانید، هم فضایی برای ذخیره اسباب درون سبدهای پلاستیکی شیک فراهم می‌شود و هم مکانی برای نشستن کودکان درست کرده‌اید. این کار به نوعی صرفه جویی نیز محسوب می‌شود.

قفسه‌هایی با کتاب‌های رنگارنگ را در اتاق کودکتان ایجاد کنید

یکی از راه‌های جالب و جذاب این است که از کتاب‌های کودک برای دکوراسیون و تزیین استفاده کنید. این قفسه‌ها علاوه بر نگهداری کتاب‌ها به عنوان تزیین اتاق هم استفاده می‌شوند و جلوه‌ای رنگین و شاد به اتاق می‌بخشند.

از دیوارها و دیوارکوب‌ها حداکثر استفاده را بکنید.

از فضای دیوارها برای نصب سبدهایی با ارتفاعی متناسب با قد کودک می‌توان استفاده کرد. سعی کنید از رنگ‌های شاد برای کودک استفاده کنید.

دیدی جدید نسبت به کمدهای دیواری

هر کودکی علاقه‌مند بازی در جاهای مخفی و دنج است. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم از یکی از کمدهای درون دیوار اتاق برای چنین فضایی بهره ببرید. این کار یک تیر و دو نشان خواهد بود زیرا مکانی برای نگهداری وسایل و اسباب بازی‌ها هم فراهم خواهد شد.

میز بازی کودک را بسازید

اگر میز جلوی مبلتان را دیگر نمی‌خواهید، درون آن را با کمی تغییرات به مکانی دنج برای نگهداری وسایل و روی آن را با طرحی ساده به میز بازی کودکان تبدیل کنید.

اتاق کودک

صندلی‌های دوقلو را امتحان کنید

قطعات و اسبابی که کاربردی دوگانه دارند برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. پس می‌توانید صندلی‌هایی بسازید که درون آن هم فضایی برای نگهداری وسایل و کتاب‌ها داشته باشد.

جعبه‌های قدیمی چوبی یا جعبه‌های زییا و تمیز میوه را به دیوار نصب کنید.

این کار علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها ظاهر متفاوتی را به اتاق کودک می‌دهد. پس دست به کار شوید و این کار هنری را خلق کنید.
 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.