تبیان، دستیار زندگی

اولین و مهمترین کار پدران در حق فرزندانشان

راز یک پدر خوب بودن

بسیار پیش می آید که پدران میگویند که خوب بودن و زحمات آن‌ها برای خانواده از چشم کودکانشان پنهان می‌ماند. پدرها می‌توانند با انجام کارهای ساده روابط خود و کودکشان را تقویت نمایند و ارزش وجودی فرزندشان را به آن‌ها نشان دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پدر و مادر، والدین، کودکان، فرزندان، تفریح، خانه داری، خانواده ایرانی، خانه فیروزه ای

معمولاً مادرها می‌توانند زمان بیشتری با فرزندان خود در طول روز سپری کنند آن‌ها اگر خانه‌دار باشند کل زمانشان و اگر هم شاغل باشند زودتر به خانه برگشته و وقتشان را با کودک خود سپری می‌کنند و معمولاً پدران زمانی از خانه بیرون می روند که کودک خواب است و زمانی بازمی‌گردند که به وقت خواب کودک نزدیک است.بسیار پیش می آید که پدران میگویند که خوب بودن و زحمات آن‌ها برای خانواده از چشم کودکانشان پنهان می‌ماند. پدرها می‌توانند با انجام کارهای ساده روابط خود و کودکشان را تقویت نمایند و ارزش وجودی فرزندشان را به آن‌ها نشان دهند.

-اولین کار و مهم‌ترین کاری که پدرها می‌توانند انجام دهند این است که زمان خاصی به فرزندان خود اختصاص دهند.این را بدانید ، کودکان متوجه ارتقا شغلی شما و یا افزایش میزان درآمد شما نمی‌شوند و این موضوع برای کودک جزء بی اهمیت‌ترین چیزهای زندگی اوست. حتی اگر شما برایشان بهترین لباس‌ها و اسباب‌بازی‌ها را تهیه کنید ، اما اگر برای آن‌ها وقت نگذارید ، مطمئن باشید که از نظر کودکان نقش پدر را به خوبی بازی نکرده‌اید.

-یک وعده غذایی را در کنار کودک خود صرف کنید. مسلماً پدرها به دلیل مشغله بیرون از منزل و دور بودن محل کار نمی‌توانند سه وعده غذایی را در کنار خانواده باشند به همین دلیل یکی از وعده‌های غذایی که هم برای شما و هم برای کودکتان مناسب است تعیین کنید و در کنار خانواده و کودک خود غذا بخورید. بهتر است در آن وعده غذایی ، شما پدر گرامی غذای کودک را به او بدهید. می‌تواند این وعده غذایی صبحانه باشد و به کودک خود یک لیوان شیر یا یک لقمه نان و پنیر بدهید ، یا اینکه می‌توانید شام را انتخاب کنید و بشقاب کودک را پر از غذاهای رنگارنگ کنید.

- روزهای آخر هفته را به تفریح با کودک خود اختصاص دهید. در این زمینه با کودک مشورت کنید و نظر خود او را جویا شوید و به او قول دهید که آخر هفته باهم به آن مکان می‌روید و به قول‌های خود حتماً عمل کنید.

-کتاب خواندن برای کودکان یکی از راه‌های ارتباط موثر با آن‌هاست.شما می‌توانید حداقل یک یا دو شب کودک را برای خواب به اتاقش ببرید و قبل از خواب برایش کتاب بخوانید ، یا قصه‌ای برای کودک خود تعریف کنید.

-قول و قرارهایی در طول هفته با کودک خود بگذارید . با کودک خود دوستی کنید و برای اینکه به کودک نشان دهید برای او ارزش ویژه‌ای قائل هستید قرارهای کوچکی با او بگذارید . مثلاً قرار بگذارید که روز دوشنبه وقتی از سرکار برگشتید باهم کاردستی درست کنید روز دوشنبه به همراه وسایل کاردستی به خانه بروید و قرارتان را عملی کنید. این قرار را در موبایل خود یا تقویم خود یادداشت کنید و طبق قول خود با کودک خود تماس بگیرید.

-برای هر کودک وقت جداگانه‌ای بگذارید. اگر تعداد فرزندان شما بیشتر از یکی است دقت داشته باشید که برای هر کدام وقت جداگانه‌ای اختصاص دهید. به طور خصوصی با آن‌ها جداگانه صحبت کنید. به درد و دل‌ها و داستان‌هایشان به طور مجزا گوش دهید و ازهر کدام جداگانه بخواهید که اتفاقات روزانه‌ای که برایشان رخ می‌دهد را برای شما تعریف کنند.
به یاد داشته باشید کودکان سرمایه‌های هر پدر و مادری هستند و سپری کردن اوقات با کودکان باعث تقویت و نزدیکی رابطه والدین با آن‌ها می‌شود و و در نتیجه ، این روابط باعث تحکیم روابط دوران حساس جوانی و نوجوانی می‌گردد.
منبع : بیتوته


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.