تبیان، دستیار زندگی

شورای شهر با هیچ فردی مماشات ندارد

به عنوان نماینده شورای شهر با هیچ فردی مماشات نداشتیم و اگر کسی تخلفی انجام می‌داد، موظف بودیم که به آن بپردازیم و پیگیری کنیم. به عبارتی اگر موضوع مربوط به شورای شهر و شهرداری بوده است، دادستانی و یا سازمان بازرسی باید آن را به ما اعلام می‌کرد و ما پیگیری می‌کردیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اقبال شاکری: در شورای شهر با هیچ فردی مماشات نداشتیم
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، اقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران، در خصوص پرونده تخلف مالی قائم مقام شهرداری و ارتباط آن با شورا و شهرداری گفت: پرونده قائم مقام شهردار سابق تهران بعد از اینکه دوره شهرداری تمام شد و وی دستگیر شدند مطرح شد و این اتفاقی بوده که بعد از پایان دوره شورای چهارم رخ داده است. در همان زمان نیز پیگیری و بررسی‌های لازمه انجام شد و البته مسائل آن خارج از حیطه شهرداری و مدیریت شهری بود. زیرا اگر مربوط به آن دوره شهرداری می‌بود حتماً در زمانی قبل از آن اتفاق می‌افتاد. بنابراین این مسئله در شورای شهر مطرح نشده بود که ما بخواهیم آن را دنبال کنیم و به عنوان یک موضوع که در شورای شهر در دستور کار قرار گیرد، نبوده است. 

وی ادامه داد: ما هم به عنوان نماینده شورای شهر با هیچ فردی مماشات نداشتیم و اگر کسی تخلفی انجام می‌داد، موظف بودیم که به آن بپردازیم و پیگیری کنیم. به عبارتی اگر موضوع مربوط به شورای شهر و شهرداری بوده است، دادستانی و یا سازمان بازرسی باید آن را به ما اعلام می‌کرد و ما پیگیری می‌کردیم. 

متأسفانه در این دوره روند تخریب ادامه دارد که علت آن هم حواشی خارج از شوراست که در خود شورا بسیار تأثرگذار است و برخی افراد فهیم و عاقل هم که سعی می‌کنند خود را از این مسائل دور نگه دارند، در مقابل هجمه اکثریت نمی‌توانند کاری انجام دهند و اینها هستند که سایه‌شان بر سر شورا و مدیریت شهر سنگین شده است.


شاکری گفت: اما هیچ کدام از این دو موضوع اتفاق نیفتاد و اعلام شد که مسائل مربوط به خارج از حیطه شهرداری و شورای شهر بوده و بنابراین به سازمان‌های قضایی برمی‌گردد. اگر هم موضوعی به شهرداری و یا شورای شهر ارجاع داده می‌شد، قطعاً ما موظف بودیم که آن را دنبال کنیم. اما همانطور که عرض کردم در اواخر دوره و خارج از حوزه مدیریت شهری بوده است. 

شاکری در رابطه با انتساب این موضوع به مدیریت شهری سابق گفت: اینکه عده‌ای این مسئله را به دوره قبل منتسب می‌کنند به این دلیل است که ایشان قائم مقام مدیریت شهری قبلی بودند و چون جهت‌گیری مدیریت شهری فعلی علی‌الخصوص در شهرداری، تمرکز بر سیاه‌نمایی دوره قبل است، به‌جای اینکه به خدمات شهری مورد نیاز مردم بپردازند، با این کار می‌خواهند ثابت کنند که دوره قبل چه اتفاقاتی رخ داده است و سیاه‌نمایی کنند. 

وی ادامه داد: البته بی‌انصافی است و تمام مردم شهر تهران پیشرفت شهر تهران را در دهه گذشته با تمام وجود لمس می‌کنند و می‌دانند. حال که دوستان یک سال و اندی برسر کار هستند و این مدت را از دست دادند، بهترین کار را فرار از موقعیت و اشکال گیری و سیاه‌نمایی گذشتگان می‌دانند که به نظر بنده این روش تاجایی می‌تواند موثر باشد ولی بعد از ان خودشان مورد پرسش قرار می‌گیرند که حال شما چکار کردید؟ گذشتگان هر اشکالی که داشتند زمان آنها گذشته است و حال که شما در این دوره روی کار هستید چه خدمتی به مردم ارائه دادید؟ قطعاً مردم خدماتی را که برایشان انجام شده و نشده است، به‌خوبی درک و تحلیل می‌کنند و تا یک زمانی می‌توان توجه مردم را از این شرایط دور نگه داشت. 

عضو سابق شورای شهر گفت: اما سابقه تاریخی مردم را نمی‌توان ازبین برد. به نظر بنده به جای اینکه به این موضوعات بپردازند باید به وظایفی که در قبال مردم دارند بپردازند.

شاکری در ادامه گفت: متأسفانه در این دوره روند تخریب ادامه دارد که علت آن هم حواشی خارج از شوراست که در خود شورا بسیار تأثرگذار است و برخی افراد فهیم و عاقل هم که سعی می‌کنند خود را از این مسائل دور نگه دارند، در مقابل هجمه اکثریت نمی‌توانند کاری انجام دهند و اینها هستند که سایه‌شان بر سر شورا و مدیریت شهر سنگین شده است.

به نظر من شتاب و عجله‌ای که در سیاه‌نمایی گذشته رخ می‌دهد نهایتاً به خود منتقدین بازمی‌گردد. در دوره قبل و همیشه این مسئله مورد توجه نمایندگان بوده است که هر تحلیلی باید به مرجع قضایی ذی‌صلاح اعلام شود و آنها نتیجه را به مردم و مدیریت شهری اعلام کنند. به‌جای اینکه این مطالب را در رسانه‌ها مطرح کنند و مطالب غیرواقعی بیان کنند که بعدها خلاف آن ثابت شود، به مدیریت شهر بپردازند. البته عرض کردم که این کارشان هم فقط ابزاری برای فرار از پاسخ و نداشتن کارنامه موفق است.
منبع: خبرگزاری فارس