تبیان، دستیار زندگی

تمام احکام الهی دارای حکمت است

تمام احکام الهی مسائلی که توسط شارع مقدس بیان شده است، دارای حکمت‌هایی هست و همه آحاد جامعه باید نسبت به انجام فرائض عمومی و اجتماعی همت داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود پارسا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ۱۵ تیرماه در شهر بنجار استان سیستان و بلوچستان به بیان فلسفه و حکمت احکام و مسائل شرعی پرداخت و گفت: تمامی احکام الهی مسائلی که توسط شارع مقدس بیان شده است، دارای حکمت‌هایی هست و همه آحاد جامعه باید نسبت به انجام فرائض عمومی و اجتماعی همت بورزند.
وی در ادامه با اشاره به پیامدهای شوم فضای مجازی تأکید کرد: لازم است، خانواده‌ها نسبت به تربیت بهتر و صحیح‌تر فرزندان خود و رفاقت آن‌ها با سایر جوانان و نوجوانان کوشش کنند، حضور کودکان در فضای مجازی باید طبق برنامه‌ صورت گیرد.
امام جمعه بنجار سپس به ضرورت گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و رعایت حجاب پرداخت و گفت: رعایت حجاب جامعه امروز ما در حد تراز نظام اسلامی نیست و خانواده‌ها و مسئولین باید تلاش کنند که حجاب و عفت و عفاف در جامعه گسترش پیدا کند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسا سپس به روایتی از فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی اشاره کرد و گفت: وقتی از این مجاهد انقلابی پرسیدند با وجود علمای بزرگ و مراجع عظام تقلید چرا شما با حکومت پهلوی مبارزه می‌کنید. جواب داد همیشه سرباز در خط مقدم و سپر بلای فرمانده هست و من سرباز مراجع تقلید هستم و سیاستهای آنها را اجرا می‌کنم.
وی در ادامه افزود: اما مشکلات اخیر اقتصادی در کشور عکس این جریان هست. سربازان و خدمتگزاران نظام که باید به فکر حل این مشکلات و التهابات و نوسانات بازار سکه و طلا و ارز باشند، نتوانستند مشکل را حل کنند که فرمانده نظام و حکومت، رهبر عزیز ورود پیدا کند و نباید کار به چنین جایی برسد، چون مسئولیت رهبری کار اجرایی نیست و مسئولین باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا مردم به نظام و حکومت بدبین نشوند.

وی در پایان با اشاره به موضع اخیر شجاعانه و انقلابی رئیس جمهور راجع به قطع صادرات نفت از کشورهای اسلامی به اروپا تشکر کرد و گفت: آقای روحانی جواب رییس جمهور نادان و احمق آمریکا را به درستی داد و قطعا با بستن تنگه هرمز می‌توانیم‌ تمام‌ معادلات جهان را بر هم بزنیم.

منبع: خبرگزاری قرآن/ حسین قدس‌نیا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.