تبیان، دستیار زندگی

کشف ژن های عامل اوتیسم

این ژن ها که احتمالا با بیماری اوتیسم در ارتباط هستند براساس نحوه عملکردشان و براساس مرتبط بودن با هر یک از بخش های مغز به صورت گروه های رنگی در کنار هم تشکیل شده اند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کشف ژن های عامل اوتیسم
بدن انسان دارای حدود 25,000 ژن است و محققان پیشتر تنها 65 ژن حامل خطر ابتلا به اوتیسم را کشف کرده بودند اما در حال حاضر محققان دانشگاه پرینستون در نیوجرسی بیش از 2500 ژن را شناسایی کرده اند که می تواند شرایط را برای ابتلا به اوتیسم مهیا کند.
این کشف بسیار مهم است زیرا دانشمندان را به سمت یافتن درمان های جدید و موثر برای این بیماری می برد.

اوتیسم یک بیماری است که شرایط را برای برخی از افراد برای برقراری ارتباط یادگیری و معاشرت دشوار می سازد.

محققان با استفاده از یک برنامه کامپیوتری یادگیری ماشینی موفق به شناسایی ژن های مرتبط با اوتیسم شدند. این برنامه شباهت های بین ژن های مربوط به مغز و 65 ژن حامل خطر اوتیسم را شناسایی کرد.
آن ها هم چنین به بررسی ژن هایی پرداختند که با هر دو گروه مرتبط است.
این محققان اظهار کردند که روند این پژوهش مانند پیدا کردن دوستان در فیس بوک است.
اگر فیس بوک بخواهد به شما دوستانی را پیشنهاد کند در ابتدا باید دوستان شما را شناسایی کند و بعد کسانی را شناسایی کند که با آن ها در ارتباط هستند. استراتژی این روش شناسایی ژن نیز دقیقا به همین گونه است.
این استراتژی جدید نشان می دهد که داشتن ژن هایی که هم با ژن های مرتبط با مغز و هم به ژن های مرتبط با اوتیسم آشنا باشند، می تواند خطر ابتلای فرد را به اوتیسم افزایش دهد.
محققان هنوز راه بسیار زیادی تا درمان کامل این بیماری دارند اما این تحقیقات جدید می تواند به درمان هایی منجر شود که به واسطه آن ها بتوان این بیماری را در سنین پایین درمان کرد.

مطالب مرتبط:
پسرها بیشتر در معرض ابتلا به اوتیسم قرار دارند
ارتباط اوتیسم و داروهای ضد‌افسردگی
خودماندگی در دانش آموزان ابتدایی

مرکز یادگیری تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی