تبیان، دستیار زندگی

مهم‌ترین علل بی‌تفاوتی همسران در زندگی چیست؟

یک روانشناس اجتماعی گفت: بی‌تفاوتی همسران در زندگی یکی از آسیب‌های جدی در فروپاشی کانون خانواده است که خود از علل مختلفی برخوردار است و اگر به آن توجه نشود بحران آفرین خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بی تفاوتی همسران، خانواده، زوجین، عشق، زندگی مشترک، خانواده ایرانی،عشاق موفق

جاوید ثمودی در خصوص مهمترین علل بی تفاوتی همسران در زندگی عنوان کرد: زندگی مشترک بر پایه درک متقابل بنا می‌شود اما گاهی می‌بینیم در مقطعی از زمان همسران نسبت به یکدیگر دچار بی‌تفاوتی می‌شوند.

این روانشناس تصریح کرد: یکی از عوامل بی‌تفاوتی همسر در خانواده آن است که فرد سهمی در انتخاب همسر نداشته و با روش‌های سنتی مجبور به ازدواج تحمیلی شده است. حتی اگر در مراحل ابتدایی زندگی، هیچ گونه علاقه و عشقی وجود نداشته باشد، می‌توان با تکنیک‌های روانشناسانه و شناخت نیازها و روحیات هم این عشق و صمیمیت را ایجاد کرد.

وی گفت: یکی دیگر از علل مهم بی تفاوتی در زندگی زوجین، بی‌احترامی به خواسته‌های یکدیگر است. گاهی زوجین در زندگی خود به واسطه اینکه رابطه‌شان در طول زمان عادی می‌شود دیگر احترام اولیه را به هم نمی‌گذارند. توهین به همسر موجب می‌شود که دیگر جایی برای ابراز عشق باقی نماند و همین امر همسر را به سمت بی تفاوتی سوق می‌دهد.

ثمودی یادآور شد: وقتی یک همسر برای امور خود اقدام به مشورت با شریک زندگی اش نمی‌کند و تصمیمات مهم زندگی را به تنهایی می‌گیرد، همین امر نیز نقش مهمی در ایجاد بی‌تفاوتی در همسر خود دارد در حالی که مشورت کردن می تواند پایه های زندگی را مستحکم سازد و راهکارهای بهتری را ایجاد کند.

وی گفت: یکی از علل مهم بی تفاوتی همسر نیز، قدر ناشناسی است به طوری که برخی از همسران در زندگی خود نسبت به تلاش‌ها و زحمات یکدیگر برای اداره زندگی قدر ناشناسی پیش می‌گیرند و همین امر فرد مقابل را بی تفاوت می‌کند.

ثمودی اظهار کرد: باید توجه داشت که اگر توجه خود را به همسر معطوف کرده و او را درک کنیم و محیطی آرام برای وی فراهم سازیم و در نزد دیگران، احترامی ویژه برای او قائل باشیم عنصری به نام بی‌تفاوتی وجود نخواهد داشت.

ثمودی عنوان کرد: در برخی از مواقع کار زیاد و دل مشغولی های زندگی و مشکلات کاری موجب این بی‌تفاوتی می‌شود که در این صورت نیز ایجاد محیطی آرام و درک متقابل از تلاش‌های همسر می‌تواند تا حدودی بی تفاوتی را از میان ببرد و همسران را وادار کند تا بی تفاوتی را کنار بگذارند.
منبع : ایسنا


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.