تبیان، دستیار زندگی

راه‌اندازی ۳۵ مهدالرضا مبتنی بر علوم قرآنی در فارس تا پایان سال جاری

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس از راه‌اندازی حداقل ۳۵ مهدالرضا مبتنی بر علوم قرآنی در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جابر مهدیار

جابر مهدیار، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه مهدالرضا یكی از برنامه‌های آستان قدس رضوی است كه در نقاط مختلف كشور انجام می‌شود، گفت:‌ در برخی از استان‌های كشور تقریباً ۱۶ سال است كه چنین مهدهایی فعالیت می‌كنند.
وی با تصریح اینكه در استان فارس مهدالرضا از سال گذشته راه‌اندازی شده است، افزود: در سال گذشته ۳ مهدالرضا یكی در نی‌ریز، یكی در صدرا و دیگری در قصر قمشه شیراز راه‌اندازی شدند.

مهدهای قرآنی رضوی در تمام شهرستان‌های فارس راه‌اندازی می‌شوند

مهدیار از راه‌اندازی حداقل ۳۵ مهدالرضا مبتنی بر علوم قرآنی در این استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: ما تمام تلاش خود را می‌كنیم كه این مهدهای قرآنی رضوی را در تمام شهرستان‌های فارس راه‌اندازی كنیم.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: موضوع كار در مهدالرضا صرفاً آموزش‌های قرآنی با روش استاد محسنی كه روش خاصی برای كودكان با قصه و نقاشی و كاردستی دارد، است و تمام این كارها برای فهم قرآن كریم و همچنین آموزش قرائت قرآن كریم به نونهالان صورت می‌گیرد.
وی با یادآوری اینكه مهدالرضا در حقیقت مهدهای قرآنی رضوی هستند كه در آن‌ها تماماً علوم قرآنی آموزش داده می‌شوند، گفت: یكی دیگر از حُسن‌هایی كه مهدالرضا دارد این است كه حق‌الزحمه این مراكز برای اجرای كارهای خود با احتساب واگذاری یك دست لباس، میز و صندلی، جزوات و كتاب‌ها و كیف تا پایان سال تحصیلی برای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان است كه طبیعتاً در دیگر مهدهای كودك این رقم به یك یا چند میلیون می‌رسد لذا كسانی كه استطاعت مالی لازم ندارند، می‌توانند كودكان خود را به مهدهای قرآنی رضوی بیاورند.

آموزش ۲۷۰ بانوی قرآنی در دوره‌های تربیت مربی این مهدها

مهدیار همچنین گفت: برای این مهدهای كودك دوره‌های تربیت مربی نیز برگزار می‌شود كه هم‌اكنون در حال تدارك برگزاری هفتمین دوره تربیت مربی آن هستیم و تاكنون ۲۷۰ نفر از بانوان علوم قرآنی در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده‌اند.
منبع: خبرگزاری قرآن
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.