تبیان، دستیار زندگی

راهکارهای طلایی برای افزایش عمر روسری و شال

روسری و شال یکی از ضروری ترین پوشاک خانم های ایرانی است که در رنگ ها و طرح ها و جنس های متفاوتی در بازار وجود دارد. برای خرید روسری به رنگ پوست خودتان هم توجه داشته باشید. رسمی‌ترین نوع روسری از جنس های ساتن و ابریشم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روسری، پوشاک، حجاب، زیبایی
روسری‌های ساتن طرح دار گزینه رسمی و مناسبی برای رعایت حجاب هستند. اگر شما از آن دسته خانم هایی هستید که به خرید روسری و شال اهمیت زیادی می دهید، بهتر است از راه و رسم نگهداری روسری‌ها اطلاع داشته باشید، چون روسری ها از حنس های ابریشم و ساتن و … به عنوان یکی از پوشش‌های محبوب خانم‌ها با وجود کیفیت خوب، حساسیت بالا و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارد تا عمر آنها بیشتر شود. پس با ما همراه باشید تا از روش های نگهداری شال و روسری مطلع شوید.

برای از بین نرفتن رنگ و الیاف روسری‌های ابریشمی حتما آنها را با دست بشویید. لگنی را از آب گرم پُر کنید و مقداری پودر شست‌وشو داخل آب بریزید. سپس روسری را در آن به آرامی و بدون چنگ زدن بشویید و بعد آبکشی کنید. پس از پایان مرحله شست و شو هرگز آب روسری را برای خشک‌کردن نچلانید و در خشک کن قرار ندهید. چون با این کار الیاف ابریشم به مرور زمان کش می آید و فرم خود را از دست می‌دهد. برای خشک کردن این روسری بهتر است آن را مابین دو حوله خشک قرار دهید و بعد از گرفته شدن آب اضافه آن، روسری را در سطحی صاف پهن کنید.

روسری های ابریشمی، ساتن، نخی یا پشمی‌ را با آب گرم و با دست بشویید. بهتر است برای شستشوی شال و روسری از مواد شوینده ملایم و نرم کننده استفاده کنید.
برای از بین بردن بو یا لکه‌های روی شال و روسری می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.
برای خشک کردن روسری‌ و شال ها، آنها را در دور کند خشک کن لباسشویی قرار دهید و سریع از درون ماشین بیرون بیاورید.

روسری ‌ها را روی چوب لباسی آویزان کنید. در این وضعیت کمتر چروک می‌ شوند و استفاده از آنها آسان‌تر خواهد بود. ترجیحا از چوب لباسی‌ های چند پله یا چوب لباسی‌ های مخصوص آویزان کردن روسری استفاده کنید.
برای اتو کردن این روسری‌ها با جنس حساسی که دارند باید از کمترین دمای اتو استفاده و برای احتیاط بیشتر پارچه‌ای روی آن قرار دهید و از روی آن اتو کنید.این کار باعث می‌شود تا ضمن محافظت از بافت این جنس پارچه، اتو و حرارت آن ردی از خود روی پارچه باقی نگذارد.
منبع: فردا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.