تبیان، دستیار زندگی

علی موذنی

نشان بین‌المللی «مولانا» به «مجید پازوکی» مولوی پژوه اهدا شد

نشان بین‌المللی «مولانا» توسط «اسین چلبی» نواده بیست و دوم مولانا و رییس بنیاد جهانی مولانا به «مجید پازوکی» مولوی پژوه و مولانا شناس اهدا شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نشان بین‌المللی «مولانا» به «مجید پازوکی» مولوی پژوه اهدا شد

«مجید پازوکی» در مورد دریافت نشان بین‌المللی «مولانا» گفت: من یک شاگرد کوچک مکتب مولانا هستم و در این زمینه هر چیزی دارم از «شهرام ناظری» است که با صدای زیبای خود و معلومات وسیعی که در این زمینه دارند، من را با جهان مولانا و اندیشه این شاعر بزرگ ایرانی آشنا کردند.

این مولوی‌پژوه در ادامه سخنانش اظهار داشت: در شعر مولانا نکاتی را می‌یافتم که او را با دیگر شاعران و اندیشمندان متمایز می‌ کرد. سال ١٣٦٤ به محضر زنده‌یاد علامه «محمد تقی جعفری» نائل آمده و در کلاس‌های تفسیر مثنوی و نهج البلاغه ایشان شرکت می‌‌کردم. در این جلسات، با جهان و اندیشه مولانا که مبتنی بر مهر و عشق و دوستی بود؛ آشنا شدم. علامه جعفری کاری کرد که من عاشق و شیدای مولانا شوم؛ بعد از آن، هر جا سخن و نشانی از مولانا و مثنوی بود من هم حاضر بودم.

وی همچنین گفت: سال ٢٠٠٧ همزمان با هشتصدمین سال تولد مولانا، سال «جهانی مولانا» نامیده شد و مراسم آن در قونیه در کشور تریکه برگزار شد که اولین سفر من به قونیه و آشنایی با بنیاد جهانی مولانا و خانم «اسین چلبی» ریاست محترم بنیاد جهانی مولانا بود. ، خرقان در برج کاشانه بسطام، کودکان و نوجوانان بسطامی قطعه‌ای را با سخنان ناب «بایزید بسطامی» و «ابوالحسن خرقانی» و همچنین ابیاتی از مثنوی مولانا را در حضور انبوه جمعیت مشتاق اجرا نمودند؛ بی‌اختیار اشک شوق از چشمانم جاری شد و آن لحظه متوجه شدم این کار بزرگ، به ثمر نشست و بقول «بوسعید ابوالخیر» کار تمام شد.

در این مراسم که در جوار برج کاشانه بسطام در شهر بسطام برگزار شد، «عبدالمهدی مستکین» استاد دانشگاه و مدیر بخش فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو، «حسن حسینی شاهرودی» نماینده شاهرود در مجلس، سید «محمدرضا هاشمی» فرماندار شاهرود، مرقاتیان رئیس بنیاد شمس تبریزی خوی،  «علی اشرف مجتهد شبستری» رئیس بنیاد مجتهد شبستری، استاد «منصور پایمرد» رئیس هیئت مدیره انجمن ملی دوستداران حافظ، «علی‌اشرف صادقی» استاد زبان‌شناس، ادیب، از چهره‌های ماندگار کشور و عضو فرهنگستان ادب فارسی، «اکبر ایرانی» مدیر عامل مؤسسه میراث مکتوب،  «مجدالدین کیوانی» مترجم و عضو شورای علمی دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، «ناهید تیموری» تهیه‌کننده سینما، «شاهو عندلیبی» نوازنده نی؛ که ایشان هم یک نشان از رییس بنیاد مولانا دریافت کردند، «مهران محمدی» مدیر عامل انجمن دوستداران حافظ و جمع کثیری از علاقمندان به فرهنگ و ادب و عرفان حضور داشتند.

منبع : خبرگزاری ایلنا